Micile personaje digitale Pokemon se ascund în lumea reală, determinând milioane de oameni să se ridice de pe canapele şi să exploreze oraşele prin intermediul smartphone-urilor, dar efectul jocului de realitate augmentată ar putea fi nu doar urmărirea micilor Pikachu ci începutul unei noi era în tehnologie, relatează MarketWatch.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Realitatea augmentată, care constă în utilizarea tehnologiei pentru a introduce creaţii digitale în lumea reală, şi-a găsit deja locul în afaceri.

La locul de muncă, de exemplu, un angajat poate, cu ajutorul unor ochelari pentru realitatea augmentată, să vadă instrucţiuni specifice pentru îndeplinirea unei sarcini tehnice, în timp ce operatorii serviciilor de urgenţă pot folosi o hartă digitală pentru a găsi supravieţuitori după un dezastru.

Au existat întrebări dacă acest tip de tehnologie va fi acceptat de oameni.

Majoritatea oamenilor nu sunt de acord să poarte permanent o cască în timpul activităţilor zilnice, aşa cum arată răspunsul rece al acestora la dispozitivul Google Glass al Alphabet.

Pokemon Go oferă un exemplu necesar pentru felul în care lumea fizică şi cea digitală ar putea să coexiste prin intermediul dispozitivelor mobile.

În timp ce realitatea virtuală necesită retragerea totală din lumea reală, realitatea augmentată este inclusă în aceasta, fiind posibil să fie mai atractivă.

”Realitatea augmentată este un joc mai mare, întrucât oamenii pot rămâne în contact şi sunt mai bine conectaţi cu lumea reală, fizică. Este o tranzacţie mai uşor de procesat”, a spus Todd Richmond, membru al IEEE şi director pentru dezvoltarea de prototipuri avansate la Institute for Creative Technologies al University of Southern California.

Realitatea virtuală rămână înaintea realităţii augmentate în dezvoltarea generală, existând deja căşti de primă generaţie, precum Oculus Rift (Facebook) şi Vive (HTC).

PlayStation VR este aşteptată pe piaţă în acest an.

Dar vânzările de dispozitive pentru realitatea virtuală nu au confirmat aşteptările, în condiţiile în care niciun joc sau aplicaţia nu au ajuns pe piaţa principală, pentru a creşte interesul utilizatorilor pentru dispozitivele mai scumpe.

Acest fapt lasă spaţiu pentru ca ofertele de realitate augmentată, cum este Pokemon GO, să dovedească faptul că pot fi o opţiune mai atractivă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.