Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioşteanu, anunţă, marţi, că au fost avizate studiile de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu - Făgăraş şi Buzău - Focşani. De asemenea, etapa a doua din proiectul Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera este în procedură de obţinere a avizului de mediu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Consiliul Tehnico - Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a avizat în data de 28 Decembrie Studiul de Fezabilitate pentru proiectul Autostrada Sibiu - Făgăraş. Traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraş porneşte din dreptul localităţii Boiţa şi se termină în apropierea Municipiului Făgăraş. Traseul trece adiacent de localităşile Turnu Roşu, Sebesu de Jos, Racoviţa, Marsa - Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpaşu de Jos, localităţi ce aparţin judeţului Sibiu şi de localităţile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagăraş şi Ileni, din judeţul Braşov”, a transmis, marţi seară, Irinel Ionel Scriosteanu.  

Autostrada are lungimea de 68,05 km şi este împărţită în 4 tronsoane: 

Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boiţa (Autostrada Sibiu-Piteşti) şi Avrig-Marsa (DJ105G) 

Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig-Marsa (DJ105G) şi Arpasu de Jos (DN1) 

Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpaşu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) 

Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraş/ Drum de legătură cu DN1. 

Valoarea totală a obiectivului de investiţii este de 7.531.381.595,75 lei cu T.V.A. 

Potrivit lui Scrioşteanu, Consiliul Interministrial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional a avizat şi Studiul de Fezabilitate pentru Proiectul de Autostradă Buzău - Focşani - A7 

Traseul Autostrăzii Buzău - Focşani începe din dreptul Municipiului Buzău (km 0+000 – km 45+460 sector aferent judeţului Buzău) şi se termină în apropierea Municipiului Focşani (km 45+460 – km 82+440 sector aferent judeţului Vrancea).  

Autostrada are o lungime de 82,440 km şi se împarte în 4 tronsoane/loturi distincte:  

Lotul 1 – Buzău (Autostrada Ploieşti - Buzău) şi Vadu Paşii (Drum de legătură către DN 2) – lungime 4,60 km (km 0+000 – km 4+600); 

Lotul 2 – Vadu Paşii (Drum de legătură către DN 2) – Râmnicu Sărat (DN 22) – lungime 30,80 km (km 4+600 – km 35+400); 

Lotul 3 – Râmnicu Sărat (DN 22) – Mândreşti Munteni (DN 23) – lungime 36,10 km (km 35+400 – km 71+500); 

Lotul 4 –Mândreşti Munteni (DN 23) – Focşani Nord (DN 2) – lungime 10,94 km (km 71+500 – km 82+440). 

Valoarea totală a obiectivului de investiţii este de 7.264.022.297,33 lei cu T.V.A.  

”În data de 23 decembrie, proiectantul a depus la CFR SA, Studiul de Fezabilitate privind Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Etapa a 2-a. Au fost obţinute toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism şi în prezent proiectul se află în procedură de obţinere a Acordului de Mediu”, a mai transmis Scrioşteanu.  

Potrivit acestuia, la finalizarea lucrărilor, linia de cale ferată va fi electrificată şi trenurile vor putea circula cu viteze de până la 120km/h. 

După modernizare, lungimea traseului va fi de 92,80 km (prin optimizarea traseului). De asemenea lungimea sectoarelor de linie dublă creşte cu aproximativ 3 km până la 43,60 km. 

Investiţia totală a proiectului este de aproximativ 3.794.947.033,56 lei fără TVA, fonduri europene nerambursabile. 

 

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.