Răzvan Balaban, Manager Governmental Affairs, Philip Morris România, a afirmat joi, la evenimentul News.ro - Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României pe 2024. Ediţia a II-a, că exporturile s-au mărit de zece ori în şase ani, iar produsele realizate în fabrica de la Otopeni sunt exportate în 54 de ţări pe cinci continente.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
“Noi investim în România de 31 de ani. Treizeci de ani am investit un miliard de dolari, anul trecut, în septembrie, am anunţat o investiţie suplimentară de 140 de milioane de dolari. Se vede în economie, se vede în impactul nostru pe care îl avem în economie la nivel macro 0.5 din Produsul Intern Brut al României, excluzând exporturile. Dacă ne uităm în investiţiile pe care le-am făcut, şi anume în factorii de producţie, în oameni, exporturile noastre s-au mărit de zece ori în şase ani. Impactul este pe lanţ în toată ţara şi cumva, nu ne-am uitat la surse de finanţare, adică vin din surse de finanţare proprii. Dacă ne uităm la produsele pe care le facem noi în fabrica de la Otopeni, care sunt exportate în 54 de ţări pe cinci continente, producem un plus valoare”, a afirmat Răzvan Balaban. 
El a precizat că importurile de tutun sunt de 400 de milioane de euro, iar exporturile, de 1,5 – 1,6 miliarde de euro.
“Nu exportăm tutun, din păcate România nu mai produce tutun din anii 90, dar exportăm nişte produse inovatoare în care compania pe care reprezint, la nivel internaţional au investit peste 12,5 miliarde de dolari. Şi atunci, că aţi vorbit de exporturi, dacă ne uităm pe impactul net asupra balanţei comerciale a României, suntem undeva pe la 1,1 miliard de euro, 400 de milioane de euro sunt importurile de tutun, iar 1,5 - 1,6 sunt exporturile de produse din tutun şi cu nicotina din România. Nu producem doar noi, sunt mai multe fabrici de tutun”, a transmis Răzvan Balaban.
El a formulat şi o solicitare pe care compania pe care o reprezintă o are către Guvernul României. 
“Am avut un calendar fiscal pe cinci ani şi care a funcţionat foarte bine. S-a revizuit puţin anul trecut. Dar puţin, puţin şi s-a devansat cu câteva luni. Dorim ca în perspectiva anului acesta şi anului viitor, să rămânem cu acel calendar pentru că este foarte important pentru o industrie atât de importantă pentru România ca să avem o predictibilitate, ştiu că e un cuvânt foarte des întâlnit şi uzat, dar dacă tot am stabilit un calendar până în 2026, ar fi bine să-l şi păstrăm, iar creşterile se întâmplă la 1 aprilie”, a explicat Răzvan Balaban.

Evenimentul „Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României pe 2024”, aflat la a doua ediţie, este organizat de Agenţia de presă News.ro, în parteneriat cu Team Innovation Media şi Agenţia de PR şi comunicare Plurivox.

Parteneri sunt CEC Bank  CITRLIBERTY GalaţiREI Grup şi Philip Morris.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.