Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administează cele două aeroporturi ale Capitalei, a avut în primele nouă luni pierderi de 49,6 milioane lei, de la un profit net de 333,3 milioane lei în perioada similară a anului trecut.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

De asemenea, veniturile operaţionale au scăzut de două ori şi jumătate, la 304,3 milioane lei, faţă de 786 milioane lei, în perioada ianuarie-septembrie 2019.

Rezultatele financiare apar în raportul publicat de Fondul Proprietatea, acţionar minoritar care deţine 20% din acţiunile companiei.

"Compania a publicat rezultatele financiare pentru primele nouă luni ale anului 2020: venituri operaţionale de 304,3 milioane lei, EBIT negativ de 57,5 milioane lei şi o pierdere netă de 49,6 milioane lei. Traficul de pasageri a scăzut cu 66% faţă de nouă luni 2019, la doar 3,8 milioane de pasageri, iar traficul aerian s-a înjumătăţit, de asemenea, în aceeaşi perioadă", arată raportul FP.

Potrivit acestuia, compania a fost afectată puternic de criza actuală: numărul de pasageri şi numărul de zboruri au înregistrat o scădere semnificativă de la începutul pandemiei de COVID-19.

"ACI Europe, organismul care reprezintă industria aeroporturilor, estimează în cadrul unui raport din luna august 2020 că traficul de pasageri a scăzut cu 64,2% în prima jumătate a anului 2020 şi că a ajuns aproape de zero în trimestrul 2 2020, cu o scădere de 96,4% comparativ cu trimstrul 2 2019. Ca urmare a încercărilor de ridicare a restricţiilor în mod coordonat la nivelul UE la mijlocul lunii iunie, revenirea traficului aerian a fost mai lentă decât aşteptările. Prin urmare, traficul de pasageri la nivelul reţelei de aeroporturi europene a continuat să scadă cu 69% în august 2020 comparativ cu august 2019", relevă raportul financiar al FP.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 şi asigură coordonarea operaţională şi managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care gestionau aeroporturile bucureştene: Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu.


 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.