Compania feroviară Astra Transcarpatic, lansată recent de omul de afaceri arădean Valer Blidar printr-o investiţie de aproximativ 20 de milioane de euro, a pus în circulaţie, joi seară, primul său tren, pe relaţia Arad-Bucureşti. Vagoanele sunt dotate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme audio-video pentru divertisment, internet, aer condiţionat, toalete cu duşuri, iar pasagerilor le sunt oferite gustări şi băuturi, preţul unui bilet fiind de 240 de lei la vagon de dormit şi 141 de lei la cuşetă cu şase locuri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

După o lună de probe, trenul Transcarpatic, produs de compania arădeană Astra Vagoane Călători, a fost pus în circulaţie, joi seară. Trenul 15532 a plecat din Staţia CFR Arad la ora 20.30, în direcţia Arad-Simeria-Sighişoara-Braşov-Bucureşti Nord.

FOTO: Marian Buga / News.ro
FOTO: Marian Buga / News.ro

Garnitura este operată de compania feroviară Astra Transcarpatic, înfiinţată recent de omul de afaceri arădean Valer Blidar, acţionarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad, companie care produce vagoanele folosite.

Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie
FOTO: Marian Buga / News.ro
FOTO: Marian Buga / News.ro

Valer Blidar, prezent la lansarea primei curse de călători, a declarat că în planurile sale exista de câţiva ani înfiinţarea unei companii feroviare, care să opereze cu propriile vagoane.

”Acesta este primul tren pe care îl punem în circulaţie, dar vom avea două garnituri care vor circula zilnic, una cu plecare din Arad spre Bucureşti, alta cu plecare din Bucureşti spre Arad, la aproximativ aceeaşi oră”, a spus Blidar.

Conform sursei citate, vagoanele pe care le produce şi formează trenul Transcarpatic sunt cele mai moderne din România, oferind condiţii de lux.

”Concurenţa este mama calităţii şi sunt convins că şi calea ferată, având acum un ghimpe în spate, va căuta să se doteze, să creeze condiţii mai bune de transport, pentru că nu văd de ce să circule cetăţenii din vestul Europei în condiţii mult mai bune. Acesta este cel mai modern tren care circulă în România, iar costul de transport este puţin mai mic decât la CFR”, a spus Blidar, care a adăugat că toate facilităţile legale sunt oferite şi de Transcarpatic, inclusiv gratuitate pentru studenţi, pasagerii beneficiind de gustări şi băuturi.

FOTO: Marian Buga / News.ro
FOTO: Marian Buga / News.ro

Printre altele, vagoanele sunt dotate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme audio-video pentru divertisment, internet, instalaţii de aer condiţionat, toalete cu duşuri.

FOTO: Marian Buga / News.ro
FOTO: Marian Buga / News.ro
FOTO: Marian Buga / News.ro
FOTO: Marian Buga / News.ro
FOTO: Marian Buga / News.ro
FOTO: Marian Buga / News.ro

Preţul unui bilet de călătorie pe ruta Arad-Bucureşti este de 240 de lei la vagon de dormit, 141 de lei la cuşetă cu şase locuri şi 157 de lei la cuşetă cu patru locuri.

Plecarea din Arad e programată seara, la ora 20.30, iar sosirea la Bucureşti, a doua zi la ora 10.30. Plecarea din Bucureşti spre Arad este programată la 21.07, iar sosirea, la 10.08.

FOTO: Marian Buga / News.ro
FOTO: Marian Buga / News.ro

Deocamdată, biletele de călătorie se pot achiziţiona doar în tren de la personalul specializat, dar peste aproximativ două săptămâni se va lansa o platformă online pentru rezervări şi achiziţii.

FOTO: Marian Buga / News.ro
FOTO: Marian Buga / News.ro
FOTO: Marian Buga / News.ro
FOTO: Marian Buga / News.ro

Blidar a anunţat că pe timp de vară ruta va fi prelungită până la Constanţa, iar la jumătatea acestui an va fi lansată o a doua rută, Timişoara – Baia Mare.

FOTO: Marian Buga / News.ro
FOTO: Marian Buga / News.ro

Conform proprietarului afacerii, compania feroviară, în care s-au investit aproximativ 20 de milioane de euro, ar urma să devină profitabilă la jumătatea anului viitor, când vor exista mai multe rute interne şi externe acoperite.

Referitor la producţie, Valer Blidar a declarat că un vagon se vinde cu aproximativ un milion de euro, dar până acum vagoane similare au fost doar exportate.

”De la noi, CFR a cumpărat ultimul vagon în urmă cu şase-şapte ani. În România ar fi nevoie acum de 300-400 de vagoane noi”, a spus Blidar.

Capacitatea de producţie a fabricii este de 200 de vagoane pe an, compania mizând pe faptul că CFR va trebui să-şi modenrizeze parcul.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.