Cei 22 de kilometri ai lotului 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, numită ”autostrada scufundată” din cauza problemelor grave de structură din trecut, se vor deschide circulaţiei luni, la ora 14.00, aceasta fiind prima lucrare în regie proprie a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar acest gen de proiecte trebuie multiplicat în viitor, a declarat directorul general al CNAIR, Cătălin Homor, într-un comunicat oficial al companiei de stat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Lotul 3 a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale, în prezenţa premierului Victor Ponta la acel moment, candidat pentru funcţia de preşedinte al statului.

În septembrie 2015, lotul a fost închis, iar o porţiune de câteva sute de metri a fost demolată, din cauză că au apărut fisuri şi denivelări grave pe carosabil. Acest gen de proiecte, realizate în regie proprie de CNAIR, trebuie continuat, consideră Homor.

”Orice început este greu, dar dacă el este un succes, trebuie continuat, multiplicat. S-a creat deja un vector de urmat în ceea ce priveşte implementarea proiectelor. Asta înseamnă că noi, compania, trebuie să continuăm să ne pregătim proiectele, să ne stabilim foarte clar procedurile, să ne asumăm deciziile şi în mod deosebit să ne obişnuim să colaborăm între noi, să ne responsabilizăm şi să monitorizăm îndeaproape tot ceea ce facem pentru finalizarea cu bine a proiectelor”, a spus Homor.

Şeful CNAIR consideră că lucrările în regie proprie reprezintă un mod de a sancţiona constructorii care nu respectă termenele asumate.

În plus, şeful CNAIR a subliniat că acest prim proiect a marcat şi începerea unui amplu proces de reorganizare şi reformare a fostei Companii Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care a fost spartă în două entităţi separate. 

Duminică, Comisia de Inspecţie Tehnică (CIT) din CNAIR, împreună cu reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere, au inspectat lucrările pentru a vedea dacă sunt îndeplinite normele de siguranţă. În plus, CNAIR a decis expertizarea întregului lot 3.

”De asemenea, având în vedere problemele identificate în execuţia acestui lot de către antreprenorul cu care a fost reziliat contractul, compania a decis expertizarea întregului lot 3, Orăştie - Sibiu. În prezent procedura de achiziţie a expertizei este în desfăşurare”, se arată în comunicat.

Termenul iniţial de deschidere a circulaţiei pe lotul 3, anunţat de CNAIR şi susţinut de Ministerul Transporturilor, a fost finalul lunii septembrie. CNAIR a anunţat, la finalul lunii trecute, amânarea termenului anunţat iniţial, până în data de 10 octombrie, din cauza ploilor abundente căzute în ultima perioadă. CNAIR a început lucrările de refacere a porţiunii afectate în aprilie 2016.

Contractul dintre fosta CNADNR şi grupul italian Impregilo, care a devenit ulterior Salini-Impregilo, în vederea construirii celor 22 de kilometri ai lotului 3, a fost semnat în 2011 şi a fost reziliat în ianuarie 2016.

Directorul CNAIR, Cătălin Homor, a declarat în august că noua soluţie tehnică, propusă de firma Road Consulting şi avizată de CNADNR, va rezolva în timp util problema apei freatice.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.