Dan M. Costescu, directorul general al CFR Călători, a declarat pentru News.ro că anul 2020 a fost unul ”intens” şi îşi doreşte ca anul viitor să continue în cel puţin acelaşi ritm programul de investiţii în vagoane şi locomotive din 2020.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Reporter: Cum caracterizaţi anul 2020, din punct de vedere personal şi profesional? Care e cuvântul care l-ar descrie cel mai bine?

Dan M. Costescu: Profesional: Anul deciziilor adoptate rapid şi implementate şi mai rapid. Personal: Norocos să am o slujbă care să nu mă lasă să stau în casă. Cuvântul? Intens.

Reporter: Cum a fost 2020 pentru transoorturi? 

Dan M. Costescu: Transporturile sunt departe de a fi un domeniu simplu sau uniform. Dacă transportul de persoane a fost profund afectat prin limitarea de către autorităţi a însuşi principiului său director, mobilitatea cetăţenilor, în schimb curieratul sau transportul de marfă s-au dezvoltat exploziv sau, în cel mai rău caz, şi-au menţinut volumele anterioare pandemiei. Cert este că tot sectorul s-a aşezat la lucru pentru a găsi soluţii adaptate noii realităţi.

Am reuşit la CFR Călători, să mărim încrederea călătorilor, prin programul de măsuri rapide pentru protecţia lor si a colegilor noştri, am reuşit şi să creştem parcul de vagoane fata de sezonul trecut cu peste 30%, am introdus după mulţi ani trenurile InterCity cu timpi record de călătorie. Rezultatul a fost atragerea către tren a pasagerilor care înainte circulau cu alte mijloace de transport şi menţinerea clienţilor noştri tradiţionali într-un procent bun pentru circumstanţele date. Ca urmare, Eurostat a plasat Romania pe un onorant loc III în clasamentul european al celor mai bune retenţii a călătorilor din transportul feroviar.

Cred că cel mai mare regret este că, din cauza pandemiei, nu am putut deocamdată să lansăm noile produse dezvoltate în domeniul turismului feroviar şi gastronomiei mobile.  Este însă doar o amânare..

Reporter: Ce aşteptări aveţi de la 2021?

Dan M. Costescu: Ne dorim să continuăm în cel puţin acelaşi ritm programul de investiţii în vagoane şi locomotive din 2020, care a fost dublu faţă de media anilor trecuţi,  să avansăm cu programul de digitalizare a proceselor în companie şi să reuşim să implementăm cât mai multe din proiectele noi, gândite în grupurile de lucru sau de dezvoltare concepte la care iau parte şi călătorii noştri. Pe scurt să demonstrăm că statul nu e întotdeauna un slab administrator şi că firmele de stat pot fi lider pe segmentul lor de piaţă.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.