CFR Instrastructură a anunţat că au fost desemnate ofertele câştigătoare pentru electrificarea şi reabilitarea secţiunilor CF Poieni - Aleşd şi Aleşd - Frontieră, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă. Ele sunt aferente obiectivului de investiţii „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Durata de implementare a fiecărui contract este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţia lucrărilor, iar sursa de finanţare va fi asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar, mai indică sursa citată.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
„PNRR - oferte câştigătoare pentru electrificarea şi reabilitarea secţiunilor CF POIENI - ALEŞD (LOTUL 3) şi ALEŞD - FRONTIERĂ (LOTUL 4) Au fost desemnate ofertele câştigătoare la procedurile de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare şi modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunile POIENI - ALEŞD (LOTUL 3) şi ALEŞD - FRONTIERĂ (LOTUL 4), aferente obiectivului de investiţii „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă”, arată o postare de joi pe pagina de Facebook a CFR Infrastructura.
 
Sursa citată a mai spus că „oferta financiară depusă de Asocierea FCC CONSTRUCCION - GULERMAK - CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cu valoarea de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA, a fost desemnată câştigătoare pentru secţiunea POIENI - ALEŞD (LOTUL 3), iar oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA - IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA -  SALCEF SPA, cu valoarea de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA, a fost desemnată câştigătoare pentru secţiunea ALEŞD - FRONTIERĂ Ungaria (LOTUL 4)”.
 
„Cele două contracte de achiziţie publică urmează a fi încheiate şi semnate, de ambele părţi, la finalul perioadei legale de contestaţii.  Durata de implementare a fiecărui contract este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţia lucrărilor. Sursa de finanţare va fi asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar”, mai indică sursa menţionată.
 
„Obiectivul general al obiectivului de investiţii este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră (166,2 km) pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate, precum şi îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
 
- creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h pe întregul tronson;
 
- modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare)
 
- modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
 
- modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor;
 
-- facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi;
 
- montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
 
- construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
 
- modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
 
- maximizarea capacităţii de tranzit;
 
- asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii si haltele de miscare
 
- instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
 
- modernizarea echipamentului de telecomunicaţii”, potrivit postării pe reţeaua de socializare.
 
CFR Infrastructură mai precizează că, prin electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră (166,2 km), lucrări structurate pe 4 loturi, se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.