CFR anunţă, vineri, că şantierul feroviar de pe tronsonul Buzău - Făurei (firul II) este operaţional, lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare fiind în plină desfăşurare pe întreaga distanţă, în lungime de 38,6 km, cu fronturi de lucru deschise pe ambele loturi Buzău - Buzău Sud - Cilibia (lotul I) şi Cilibia - Făurei (lotul II).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare pe intervalul Buzău - Buzău Sud - Cilibia - Făurei, km 129+016 -167+700 (firul II) sunt incluse în programul de investiţii al Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, cu finanţare de la Bugetul de Stat şi au drept scop creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători de la 30 km/h la 120 km/oră”, a transmis, vineri, CFR, într-un comunicat de presă.

Potrivit sursi citate, şantierele de lucrări sunt deschise la această oră pe ambele loturi, Buzău - Buzău Sud - Cilibia (lotul I), în lungime de 19,6 km şi Cilibia - Făurei (lotul II), în lungime de 19 km, unde concomitent cu operaţiunile de demontare a vechii infrastructuri, se acţionează în acelaşi timp şi pentru montarea liniei noi, a traverselor de beton şi a aparatelor de cale, pe întreg traseul urmând a fi introduce, la finalul lucrărilor, 25 de aparate noi de cale.

”De asemenea, în cadrul acestor ample lucrări de reînnoire a infrastructurii feroviare, prin ȋnlocuirea la rând a elementelor căii, realizarea căii fără joante şi aducerea liniei ȋn parametrii tehnici proiectaţi, sunt prevăzute inclusiv lucrări de reparaţii şi de montare dale de beton la cele 12 treceri la nivel cu calea ferată şi pe zona terasamentelor de la podurile aflate la km 161+913 şi km 166+208. Reamintim faptul că, cele două contracte de lucrări au fost semnate pe 14 iulie 2021, iar în data de 21 iulie 2021 a fost emis Ordinul de Începere. Valoarea totală a lucrărilor este de 41,7 mil. lei, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat”, a mai transmis compania.

În prezent, durata călătoriei unui tren Interregio între Buzău şi Făurei (firul I) este de 41-45 de minute, iar după finalizarea lucrărilor pe firul II, trenurile Interregio vor circula cu viteza maximă de 120 km/h şi vor parcurge cei aproximativ 40 km în 27 de minute.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.