CFR SA anunţă că a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al proiectului de electrificare a liniei Răduleşti - Giurgiu Nord, traseul având 57 de kilometri. Valoarea contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate este de 2,9 milioane de lei, fără TVA, iar acesta trebuie realizat în nouă luni.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi Consis Proiect SRL au semnat contractul, în valoare de 2,9 milioane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate, prima etapă a programului pentru electrificarea liniei de cale ferată Răduleşti-Giurgiu Nord (57 km). Studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferată Răduleşti - Giurgiu Nord (57 km) trebuie să identifice cea mai eficientă soluţie din punct de vedere tehnico-economic, în vederea obţinerii sursei de finanţare pentru implementarea obiectivului de investiţie, cu asigurarea specificaţiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României şi respectarea conformităţii standardelor impuse pentru Coridoarele Europene şi Coridoarele TEN-T", a transmis CFR, luni, într-un comunicat de presă.

Astfel, pe traseul de 57 de kilometri, linia este simplă, neelectrificată, şi sunt 10 puncte de secţionare: Răduleşti, Târnavele, Vlaşca, Răsuceni, Toporu, Chiriacu, Stăneşti, Onceşti, Bălănoaia, Cetatea.

Proiectul are ca obiective: creşterea vitezei medii de circulaţie a trenurilor; creşterea atractivităţii transportului feroviar pe acest tronson ţi a volumului de transport pe calea ferată; minimizarea efectelor negative asupra mediului; descongestionarea traficului feroviar din Bucureşti si zonele limitrofe; menţinerea şi, eventual, atragerea de noi transporturi de pe Coridorul European de Marfă RFC 7 Praga – Atena pe teritoriul României; creşterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii.

Studiul de Fezabilitate trebuie să elaborat în termen de nouă luni şi să cuprindă inclusiv toate datele necesare pentru obţinerea tuturor avizărilor în vederea promovării Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici şi pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investiţii "Electrificarea şi reabilitarea liniei feroviare Răduleşti – Giurgiu Nord", inclusiv completarea/modificarea (dacă este cazul) a documentaţiei, prin implementarea tuturor cerinţelor/solicitărilor emitenţilor de avize.

Conform CFR, finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." – S.A, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.