Uber Technologies a anunţat joi că cererea pentru serviciile sale de livrare a mâncării a crescut de peste două ori în trimestrul al doilea, în timp ce cererea pentru cursele de transport şi-a revenit nesemnificativ după nivelul minim atins din cauza pandemiei de Covid-19, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În pofida provocărilor mari, compania a arătat că îşi menţine obiectivul de a deveni profitabilă în termeni ajustaţi înainte de sfârşitul anului 2021, datorită măsurilor de reducere a costurilor şi a unui bilanţ contabil solid.

Uber a înregistrat în trimestrul al doilea o pierdere ajustată înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 837 de milioane de dolari.

Cursele de ride-hailing, care asigurau în trecut aproape două treimi din veniturile Uber, au crescut cu 5 puncte procentuale faţă de minimul atins în aprilie, dar rezervările brute au rămas cu 75% sub nivelul anului trecut.

Compania a raportat pentru intervalul aprilie-iunie o pierdere netă de 1,8 miliarde de dolari, care include costurile legate de concedierea a 23% din forţa de muncă globală, în perioada analizată, când infecţiile cu noul coronavirus au continuat să se răspândească în Statele Unite, cea mai mare piaţă a Uber.

Numărul utilizatorilor activi ai platformei s-a redus aproape la jumătate, în termeni anuali, de la 99 de milioane la 55 de milioane.

Veniturile Uber au scăzut în trimestrul al doilea cu 29%, la 2,24 de miliarde de dolari, comparativ cu intervalul similar al anului trecut, fiind peste aşteptările analiştilor, de 2,18 miliarde de dolari potrivit datelor IBES oferite de firma Refinitiv.

Veniturile Uber Eats s-au dublat la 1,2 miliarde de dolari, susţinute dee cererea mai mare pentru livrări, americanii continuând în mare parte să stea acasă.

Uber a anunţat luna trecută că a cumpărat compania Postmates, pentru 2,65 de miliarde de dolarim pentru a-şi extinde afacerile de livrare de bunuri zilnice.

În pofida problemelor avute de segmentul de ride-hailing, acesta a fost singurul care a generat un profit EBITDA ajustat, de 50 de milioane de dolari.

Uber Eats a consemnat în schimb o  pierdere  EBITDA ajustată în scădere.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.