Bogdan Pandelică, preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), a declarat marţi la evenimentul de lansare a platformei Tribuna Consumatorilor că asociaţia a primit 700.000 de reclamaţii în 10 ani, cele mai multe fiind legate de sectoare importante, precum cel alimentar, financiar-bancar, cumpărături online, transporturi. La finalul anului 2016, petiţiile înregistrate de Autoritate au ajuns la peste 10.000.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Anul acesta România a împlinit 10 ani de când a intrat în Uniunea Europeană, de când participă la piaţa unică unde discutăm astăzi de peste 500 de milioane de consumatori care generează peste 56 % din PIB-ul Uniunii Europene. În tot acest demers, în afară de modificările legislative venite dinspre Uniunea Europeană spre România şi adaptate la specificul naţional, au însemnat şi destul de multe reclamaţii, ceea ce aş putea cifra astăzi la peste 700.000 de reclamaţii în 10 ani pe câteva sectoare importante: alimentar, nealimentar, zona financiar-bancară, cumpărăturile online şi transporturi, sectoare care se regăsesc şi în agenda consumatorului european”, a precizat Bogdan Pandelică.
Vizitatorii site-ului Tribuna Consumatorilor vor putea fi direcţionaţi către ANPC.

„Pe Tribuna Consumatorilor există acest acces direct, scurtătură, către ANPC”, a completat Adrian Iordache, iniţiatorul platformei şi preşedintele asociaţiei "100% românesc", subliniind că platforma este un suport pentru confortul consumatorului.

„Vom acorda tot suportul nostru şi sper să fie o paltformă reală care să răspundă nevoilor şi aşteptărilor consumatorului din cele două perspective: informare şi educare”, a asigurat Bogdan Pandelică, adăugând că „o politică eficientă în domeniul protecţiei consumatorului se poate face numai în parteneriat cu celelalte politici publice.

„Orice demers venit în sprijinul consumatorului va fi şi în sprijinul nostru mai ales că orice consumator mai bine informat, cu o cunoaştere mai bună în domeniul legislaţiei vine şi în sprijinul pieţei, pieţei concurenţiale, ori o îmbunătăţire a consumatorului permite o dinamică a economiei”, a subliniat preşedintele ANPC.

„Este o iniţiativă importantă din perspectiva noastră. Noi sperăm să fie o platformă reală atât pe tema informării, cât şi pe cealaltă temă, educaţia”, a concluzionat Bogdan Pandelică.

Preşedintele ANPC a vorbit şi despre petiţiile înregistrate cu privire la serviciile financiare al căror număr a crescut de opt ori, până la 10.476, la finalul anului 2016.

„Când vorbim de numărul de reclamaţii primite, vorbim de numărul de reclamaţii instrumentate de ANPC şi vorbim de zona serviciilor financiar-bancare, nebancare şi de cea a recuperatorilor de creanţe. Începând cu 1 ianuarie 2017, recuperatorii de creanţe trebuie înregistraţi la autoritate, ei trebuie să îndeplinească o serie de criterii pentru a-şi putea continua activitatea, lucru care nu a fost posibil până în acest moment, nu exista o astfel de bază a recuperatorilor de creanţe care a fost realizată începând de anul acesta”, a afirmat reprezentantul ANPC.

Tribuna Consumatorilor este prima platformă online care va îngloba informaţii corecte şi utile pentru toate tipurile de consumatori. Fiecare dintre cele patru arii acoperite - Tehnologie, Bani, Casă şi Familie, Auto şi Călătorii - cuprinde subdivizii cu informaţii practice şi răspunsuri la întrebările cele mai frecvente ale consumatorilor.

Platforma tribunaconsumatorilor.ro pune la dispoziţie utilizatorilor materiale text şi video realizate în parteneriat cu instituţii de stat, branduri, organizaţii şi asociaţii profesionale.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.