Producătorul german de automobile BMW a importat în Statele Unite cel puţin 8.000 de vehicule Mini Cooper cu componente electronice de la un furnizor chinez interzis, se arată într-un raport al Senatului SUA publicat luni, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Un raport al preşedintelui Comisiei pentru Finanţe a Senatului, Ron Wyden, a spus că BMW a importat 8.000 de Mini Cooper cu piese de la un furnizor chinez interzise conform legii din 2021 şi că BMW a continuat să importe produse cu piesele interzise cel puţin până în aprilie.

BMW Group a declarat într-un e-mail că ”a luat măsuri pentru a opri importul produselor afectate”.

Evenimente

25 iunie - Medika TV - Maratonul sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics
27 iunie - Maraton Profit News TV - Maraton Made in Romania (ediția a II-a)

Compania va desfăşura o acţiune de service pentru înlocuirea pieselor specifice, adăugând că ”are standarde şi politici stricte privind practicile de angajare, drepturile omului şi condiţiile de muncă, pe care toţi furnizorii noştri direcţi trebuie să le respecte”.

În 2021, Congresul a adoptat legea Uyghur Forced Prevention Act (UFLPA) pentru a consolida aplicarea legilor şi a preveni importul de bunuri din regiunea Xinjiang din China, despre care se crede că au fost produse prin munca forţată a membrilor grupului minoritar uigur din ţară.

China neagă acuzaţiile.

”Autocontrolul producătorilor de automobile în mod clar nu îşi face treaba”, a spus Wyden, îndemnând agenţia de protecţie a Vămilor şi a Frontierei ”să ia o serie de paşi specifici pentru a supraveghea aplicarea legii şi a restrânge companiile care alimentează utilizarea ruşinoasă a muncii forţate în China.

Vama şi Protecţia Frontierei nu au comentat imediat.

Raportul a constatat că Bourns Inc, un furnizor de automobile din California, şi-a procurat componente de la Sichuan Jingweida Technology Group (JWD). Compania chineză a fost adăugată pe Lista de entităţi UFLPA în decembrie, ceea ce înseamnă că produsele sale sunt presupuse a fi făcute cu muncă forţată.

Bourns a furnizat piese JWD către Lear Corp, un furnizor direct pentru BMW şi Jaguar Land Rover.

Bourns a notificat Lear în ianuarie că componentele electronice cunoscute sub numele de transformatoare LAN au fost produse de JWD şi au fost interzise în vehiculele importate din SUA.

Pe 11 ianuarie, Lear a trimis scrisori către BMW, Jaguar Land Rover, Volvo şi Volkswagen AG, informându-le despre componentele interzise, se arată în raport.

Lear a confirmat că a notificat cu promptitudine clienţii ”cu privire la produsele care conţin aceste componente şi a lucrat cu furnizorul nostru pentru a-şi aproviziona rapid fabricarea acestor componente către un alt subfurnizor”.

Raportul spune că Jaguar Land Rover a importat piese de schimb cu componente JWD după luna decembrie, adăugând că producătorul auto a pus în carantină tot inventarul existent care conţine componenta JWD, la nivel global, pentru distrugere.

Jaguar Land Rover a declarat, de îndată ce a aflat despre problemă, că ”a oprit imediat toate livrările celor două piese de service afectate”.

Compania a adăugat că ”ia în serios problemele legate de drepturile omului şi munca forţată şi are un program activ de protecţie a drepturilor omului şi măsuri împotriva sclaviei”.

Raportul spune că BMW ”pare să fi oprit (importurile) numai după ce comitetul a adresat în mod repetat întrebări detaliate clienţilor OEM Lear şi Lear, inclusiv BMW, despre relaţia lor cu JWD”.

Lear a spus că ia în serios problemele ridicate şi împărtăşeşte ”dorinţa comitetului de a combate munca forţată” şi a menţionat că nu are o relaţie directă cu JWD.

În februarie, Volkswagen a confirmat că un număr de câteva mii de vehicule Porsche, Bentley şi Audi au fost reţinute în porturile din SUA, deoarece o subcomponentă chineză a încălcat legile împotriva muncii forţate.

Raportul Senatului spune că vehiculele Volkswagen conţin piese electronice JWD. Volvo Cars a primit transformatoare LAN pentru un nou program de maşini care nu era încă în producţie şi nu a folosit niciunul în vehiculele sale, se mai arată în raport.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.