Magazinul online de modă Fashion Days, cel mai mare de pe piaţa de profil din România, va ajunge pe profit anul viitor, a declarat, pentru News.ro, Robert Berza, manager general al companiei, care apreciază că online fashion înseamnă sub 8-10% din întreaga piaţă de fashion din România, adică peste 250 de milioane de euro, segment care creşte cu 15%, iar 10% dintre comenzi sunt „uitate” de clienţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Berza consideră că anul trecut a fost unul foarte bun pentru Fashion Days, companie care are 200 de angajaţi.

”2018 a fost un an foarte bun pentru noi, în care am schimbat mixul de branduri comercializate, iar asta s-a văzut în rezultate. Am înregistrat o cifră de afaceri de 250 de milioane de lei în Romania, ceea ce înseamnă un avans de 30% faţă de 2017. Totuşi, nu am trecut încă pe profit decât în ultimul quarter (trimestru - n.r.) al lui 2018, iar pentru 2019 ne dorim o creştere apropiată de procentul anterior, care ar duce întregul an aproape de break-even. 2020 este anul în care cu siguranţă trecem pe profit în România, însă fără să neglijăm creşterea de business peste media pieţei”, a declarat, pentru News.ro, Robert Berza.

Robert Berza spune că segmentul de online fashion înregistrează probabil cea mai mare creştere de pe piaţă.

”Estimările ARMO sunt că acesta va detrona segmentul electro-IT anul viitor, iar cifrele confirmă acest optimism. Online fashion înseamnă puţin sub 8-10% din întreaga piaţă de fashion din România, adică peste 250 de milioane de euro şi creşte cam cu 15%. Întreaga piaţă de fashion este de peste 3 miliarde de euro”, a adăugat el.

Acesta consideră că o provocare importantă este, şi va rămâne o bună perioadă de timp, micşorarea până la dispariţie a comenzilor făcute de clienţi, dar neridicate de la curier, Poştă sau showroom.

10% dintre comenzi sunt 'uitate' de clienţi

”În online, cam 10% dintre comenzi sunt, pur şi simplu, 'uitate' de clienţi, deşi la noi procentul este sensibil mai mic. Aceştia trebuie să înţeleagă că, pentru orice comandă pe care nu o mai ridică, există zeci de oameni care au muncit, materiale folosite degeaba (pentru împachetat, combustibil pentru transport) şi, uneori, alţi clienţi care nu au acces la acel produs pentru că cineva l-a comandat fără să se bucure de el. Aceste costuri cu siguranţă ar sta mai bine investite în creşterea întregii infrastructuri şi în ridicarea calităţii serviciilor. Este un motiv pentru care începem încă din perioada verii o campanie de informare şi educare în acest sens~, a mai spus el.

De asemenea, reprezentantul Fashion Days spune că schimbările din mixul comercial s-au regăsit şi în coşul mediu de cumpărături. Numărul de comenzi a crescut cu 20%, iar valoarea coşului este acum de 335 de lei. Datele companiei arată că a înregistrat mai mulţi clienţi noi, în special în zona de clienţi cu peste şase comenzi pe an.

”Piaţa de online fashion din România are un specific aparte. Clienţii pun preţ pe branduri, pentru că ei consideră că articolele vestimentare le oferă un anumit status. Îşi doresc nume recognoscibile la ceasuri, ochelari, haine, de aceea şi top 5 al celor mai vândute branduri pe Fashion Days s-a schimbat radical faţă de 2017. De exemplu, dacă acum 2 ani discutam despre o preferinţă pentru United Colors of Benetton, considerat un brand de volum, în 2018 clienţii au preferat mai mult brandul Guess, poziţionat mai sus. Iar în top se regăsesc şi alte nume văzute drept premium, cum ar fi Guess Jeans, Diesel, Pepe Jeans, plus brandurile dedicate de sport – Nike, Puma, Adidas, New Balance”, a afirmat Berza.

El spune că stilul de viaţă al românilor a evoluat în ultimii ani, astfel că mulţi nu mai trăiesc în jurul unui program clasic de la 9 la 5, iar aceşti clienţi îşi preţuiesc altfel timpul liber.

Piaţa locală de comerţ electronic, 4 miliarde euro

Compania arată că livrează peste 70% dintre comenzile din oraşele mari şi medii din România în 24 de ore.

”Ne propunem ca, în toamnă, inclusiv de Black Friday,  să livrăm 40% dintre comenzi în alternativele la curier: lockere easybox, showroom-uri eMAG, Oficii Poştale”, a mai spus el.

Piaţa locală de comerţ electronic a ajuns la 4 miliarde euro, spune el.

”Migrarea românilor către magazinele online este evidentă. Creşterile înregistrate de acest domeniu sunt explozive, fiind cele mai mari din Europa, astfel că piaţa locală de comerţ electronic a ajuns la o valoare de aproape 4 miliarde de euro anul trecut. Un studiu realizat de o echipă de cercetători de la ASE arăta, în 2018, că economia României a primit peste 17 milioane de euro din comerţul electronic. Şi, cum ritmul de creştere nu pare deloc să încetinească, pentru 2020 ne aşteptăm la un aport şi mai important la economia ţării”, mai spune oficialul companiei.

Românii sunt atraşi de produse care li se par „best deal”, adaugă Berza, dar care poartă, în acelaşi timp, un brand important, uşor de recunoscut.

”Apreciază foarte mult discounturile, iar pe această zonă suntem bine poziţionaţi, pentru că negocierea de volume mari cu furnizorii ne permite să oferim şi reduceri importante. Clienţii Fashion Days nu mai caută articole 'first price', ci vor calitate, astfel că mixul de produse s-a diversificat, rezultând şi un coş mai bogat", adaugă acesta.

În ceea ce priveşte investiţiile planificate pentru acest an, vorbim de investiţii de ordinul milioanelor de euro în tehnologie şi infrastructură.

”În ultimul an am investit şi implementat o serie de opţiuni pe piaţa online din România, precum livrarea în aceeaşi zi, livrarea programată şi cea în lockerele easybox, dar şi returul în showroom-urile eMAG. 40% dintre comenzile din Bucureşti au fost livrate în 12 ore de la plasarea comenzii. Vom continua pe această linie de inovaţie, deoarece clienţii nu îşi mai doresc doar articole vestimentare de calitate, la preţuri competitive, ci şi beneficii menite să se muleze pe stilul lor de viaţă si să le salveze, mai ales, timp preţios. De aceea, numărul lockerelor a fost extins, iar serviciul este disponibil acum disponibil şi în Cluj, Timişoara, Constanţa şi Iaşi, iar cumpărătorii vor beneficia din toamnă de o nouă opţiune-unică: returul în easybox”, mai spune el.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.