Asociaţia Berarii României a anunţat joi că, de la declanşarea crizei Covid-19, consumul de bere a scăzut cu 10%, iar reprezentanţii asociaţiei spun că este esenţială implementarea programelor de investiţii anunţate de autorităţi şi a strategiilor de susţinere pentru sectorul HoReCa.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Asociaţia Berarii României continuă campania #SOSHoreca de susţinere a sectorului ospitalităţii, sub umbrela #Reconnect. Odată cu redeschiderea teraselor favorite din baruri, pub-uri, cafenele, restaurante şi hoteluri, oamenii sunt invitaţi să iasă din nou să socializeze şi să îşi recapete încrederea că pot consuma în siguranţă, bineînţeles cu respectarea strictă a normelor de distanţare şi de igienă. În lunile martie – mai 2020, sectorul local al berii a înregistrat o scădere de peste 10 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior”, arată asociaţia într-un comunicat.

Începând cu luna martie 2020, odată cu declanşarea pandemiei, s-a conturat o tendinţă nouă printre consumatorii de bere, prin creşterea cu 30% a preferinţei pentru ambalajele de unică folosinţă, în detrimentul sticlei reutilizabile. La nivelul primelor cinci luni din an, comparativ cu ianuarie – mai 2019, trendul descendent al sticlei reutilizabile este şi mai accentuat (-45%) în raport cu sticla de unică folosinţă, care a crescut cu 36%.

“Producătorii de bere observă cu îngrijorare situaţia din sectorul HoReCa şi, implicit, din industria berii. Primele luni ale anului nu au fost unele bune pentru industria berii, iar impactul cel mai puternic se va resimţi în trimestrul al treilea al anului care, în mod obişnuit, este vârful de sezon pentru bere, dar care depinde mult de condiţiile de operare din industria ospitalităţii. De aceea este esenţială implementarea programelor de investiţii anunţate de autorităţi şi a strategiilor de susţinere pentru sectorul Horeca, inclusiv prin facilitarea extinderii teraselor pe spaţiile publice, prin deciziile autorităţilor locale sau prin permiterea funcţionării unor locaţii temporare de tip food trucks sau baruri mobile”, spune Julia Leferman, diector general Asociaţia Berarii României.

Totodată, faptul că barurile şi restaurantele şi-au oprit activitatea timp de două luni şi jumătate a dus şi la închiderea liniilor de bere la draft.

”Chiar dacă începând cu 1 iunie terasele s-au redeschis, reluarea comercializării berii draft se petrece treptat, în concordanţă cu măsurile de redeschidere etapizată a locaţiilor HoReCa. Oricum, scăderea importantă înregistrată de segmentul Keg din primele luni va marca întregul an 2020”, mai arată asociaţia.

Membrii actuali ai aciaţiei sunt importanţi producători de bere din România: Bergenbier, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries şi Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei şase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din asociaţie fac parte şi reprezentanţi ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania şi Asociaţia Producătorilor de Hamei din România.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.