Consiliul Judeţean Braşov transmite, vineri, că autorităţile judeţene, care au finanţat şi implementat construcţia şi operaţionalizarea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav, fac „toate diligenţele necesare”, astfel încât noul aeroport „să ajungă într-un timp cât mai scurt la programul de funcţionare de 24 de ore din 24”. În plus, Consiliul Judeţean Braşov pecizează că „urmează să definitiveze procedura după care poate fi acordată schema de ajutor de minimis pentru susţinerea activităţii operatorilor aerieni pe Aeroportul Braşov, iar în acest sens este nevoie de acceptul Comisiei Europene”. Declaraţiile autorităţilor cu privire la aceste demersuri sunt făcute la scurt timp după ce DAN AIR, una dintre companiile care aveau contract cu aeroportul din Braşov, a anunţat că mută operaţiunile pe cel de la Bacău, explicând public neajunsurile pe care noua aerogară de la Ghimbav le prezintă pentru operatorii aerieni.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
„Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Şerban Todorică-Constantin, va face toate diligenţele necesare, astfel încât Aeroportul Internaţional Braşov să ajungă într-un timp cât mai scurt la programul de funcţionare de 24 de ore din 24. (...) Consiliul Judeţean Braşov urmează să definitiveze procedura după care poate fi acordată schema de ajutor de minimis pentru susţinerea activităţii operatorilor aerieni pe Aeroportul Braşov, iar în acest sens este nevoie de acceptul Comisiei Europene. Acordarea acestui ajutor care are drept scop stimularea companiilor aeriene în vederea creşterii traficului de pasageri şi a numărului de destinaţii operate, aşa cum se întâmplă în cazul altor consilii judeţene din ţară care deţin aeroporturi, se va realiza şi la Braşov, imediat ce vor fi parcurse toate etapele prevăzute de lege”, transmite Consiliul Judeţean Braşov, într-un comunicat dat publicităţii vineri. 
Instituţia precizează că realizarea şi operaţionalizarea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav (AIBG) „reprezintă cel mai important obiectiv investiţional asumat, finanţat şi implementat de Consiliul Judeţean Braşov”, iar „misiunea autorităţii publice judeţene a fost îndeplinită în data de 15 iunie 2023, odată cu inaugurarea aeroportului”; 
Potrivit documentului citat, elementele care compun infrastructura aeroportuară au fost predate în administrarea Regiei Autonome „AIBG” RA, iar coordonarea, gestionarea şi dezvoltarea activităţii de transport aerian sunt în sarcina conducerii executive a aeroportului.
„Consiliul Judeţean Braşov continuă să rămână alături de Aeroportului Internaţional Braşov, atât prin faptul că alocă finanţările necesare acoperirii cheltuielilor de funcţionare ale RA AIBG, cât şi prin demersurile realizate în vederea extinderii programului de funcţionare de la 12 la 16 ore, începând cu data de 15 ianuarie 2024, decizie adoptată de autorităţile de reglementare a domeniului aeronautic – ROMATSA şi Autoritatea Aeronautică Civilă Română”, menţionează instituţia. 
„„Sprijinim activitatea Aeroportului cu tot ceea ce depinde de noi, dar în limitele impuse de lege. Ne dorim cu toţii o activitate aeroportuară cât mai bună şi mai dezvoltată, însă trebuie să ţinem cont că operatorii aerieni sunt firme private care se supun legilor pieţei şi rentabilităţii economice. Deciziile privind restrângerea sau dezvoltarea operaţiunilor aeriene le aparţin acestora în totalitate şi sunt luate în urma propriilor calcule economico-financiare. Nu depinde de noi ca un operator privat să intre sau să iasă din piaţă. Noi, ca autoritate publică judeţeană, vom susţine orice activitate care vine în sprijinul consolidării poziţiei Aeroportului Braşov între cele mai importante facilităţi de transport aerian din ţara noastră”, a declarat preşedintele CJ Braşov, Şerban Todorică-Constantin, citat în comunicatul dat publicităţii vineri.
Ieşirea publică a oficialilor Consiliului Judeţean Braşov are loc la câteva zile după ce compania aeriană DAN AIR, prima care a operat zboruri de pe noua aerogară de la Braşov-Ghimbav, a anunţat că mută operaţiunile pe aeroportul de la Bacău, explicând public neajunsurile pe care recent inauguratul aeroport Braşov-Ghimbav le prezintă pentru operatorii aerieni.  
„Programul restrâns, lipsa dotărilor corespunzătoare ale aeroportului, esenţiale pentru efectuarea zborurilor pe timp de iarnă şi lipsa de facilităţi oferite companiilor aeriene - sunt motivele care determină DAN AIR să îşi mute cursele pe Aeroportul Internaţional din Bacău. Mai mulţi operatori aerieni români şi străini aşteptau prelungirea programului Aeroportului Braşov. În urma plecării DAN AIR, pe aeroportul din Braşov va mai rămâne o singură companie aeriană”, a transmis compania DAN AIR săprămâna aceasta, când a şi anunţat că renunţă, temporar, la operarea zborurilor pe aeroportul din Braşov, mutându-şi activitatea pe aeroportul de la Bacău. 
Compania a invocat pierderi financiare de milioane de euro din cauza programului de funcţionare de doar 12 ore al aeroportului Braşov-Ghimbav. Oficialii braşoveni au anunţat că aeroportul va creşte programul de funcţionare la 16 ore, în intervalul orar 07:00-23:00, începând cu data de 15 ianuarie 2024.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.