Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a amendat cu 35.000 de lei Poşta Română pentru că în 2019 nu a livrat la timp trimiterile interne de corespondenţă prioritară. Un control al ANCOM a relevat că Poşta Română a asigurat livrarea la destinatari a doar 51.80% din totalul trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii (în loc de minim 85%, aşa cum prevede obligaţia legală impusă de ANCOM), respectiv doar 78% din totalul trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult patru zile lucrătoare, în loc de minim 97%, aşa cum prevede obligaţia legală impusă de ANCOM.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

“În cadrul unei acţiuni de control desfăşurate la CNPR, am verificat respectarea de către companie a obiectivelor de calitate pentru anul 2019, prevăzute în legislaţia din domeniul serviciului poştal universal. Pentru că CNPR nu a  îndeplinit cerinţele minime de calitate impuse de reglementările în vigoare, neasigurând livrarea la timp a trimiterilor interne de corespondenţă prioritară, am aplicat o amendă în cuantum total de 35.000 lei” , a declarat Cristin Popa, director executiv al ANCOM.

În calitatea sa de furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România, Compania Naţională Poşta Română (CNPR) avea obligaţia de a respecta o serie de cerinţele minime de calitate impuse de ANCOM pentru trimiterile de corespondenţă interne din cea mai rapidă categorie standard din sfera serviciului universal, printre care: livrarea trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii, în procent de minim 85%; livrarea trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult patru zile lucrătoare de la data depunerii, în procent de minim 97%.

În urma acţiunii de control efectuate în luna iulie, reprezentanţii Autorităţii  au constatat că, pe parcursul anului 2019, CNPR nu a respectat cerinţele minime de calitate impuse.

”Astfel, CNPR a asigurat livrarea la destinatari a doar 51.80% din totalul trimiterilor interne de  corespondenţă prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii (în loc de minim 85%, aşa cum prevede obligaţia legală impusă de ANCOM), respectiv doar 78% din totalul trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult patru zile lucrătoare, în loc de minim 97%, aşa cum prevede obligaţia legală impusă de ANCOM”, precizează ANCOM.

În continuare, pentru perioada 1 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2024, Compania Naţională Poşta Română a fost desemnată prin Decizia preşedintelui ANCOM nr. 1363/2019 ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România. Conform prevederilor deciziei, CNPR are obligaţia să presteze pe întreg teritoriul României, la tarife accesibile şi la anumite standarde de calitate, o serie de servicii poştale.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.