Asociaţii reprezentative din domeniul jocurilor de noroc transmit autorităţilor propuneri pentru „o taxare echilibrată şi eficientă a industriei, care să asigure şi păstrarea celor 45.000 de locuri de muncă”. Acestea reamintesc angajamentul Coaliţiei aflate la guvernare de a nu modifica taxe şi nevoia predictibilităţii în materie fiscală. Operatorii din industria de gambling atrag, totodată, atenţia că schimbările fiscale preconizate care au legătură cu acest domeniu „implică modificări de esenţă ale sistemelor tehnice, care nu vor putea fi realizate” în termen scurt şi transmit Guvernului popunerile lor cu privire la noi metode de taxare în această ramură.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Trei asociaţii ale operatorilor din industria jocurilor de noroc înaintează Guvernului, Ministerului Finanţelor Publice, ministrului de resort şi Camerei Deputaţilor o serie de propuneri în contextul punerii în transparenţă decizională a proiectul de Ordonanţă de Urgenţă de modificare a Codului Fiscal. 
„Industria jocurilor de noroc, un important contributor la bugetul de stat, doreşte să rămână şi pe viitor un partener corect şi implicat al statului român şi să asigure gradul de colectare de peste 98% aşa cum a făcut-o în ultimii ani, motiv pentru care vă înaintăm în cele ce urmează propunerile noastre în ceea ce priveşte o taxare echilibrată şi eficientă a industriei, care să asigure şi păstrarea celor 45.000 de locuri de muncă. (...) Considerăm important să menţionăm că industria rămâne consecventă principiilor enunţate şi anume de a nu muta sarcina fiscală către consumator, acest lucru nefăcând decât să încurajeze piaţa neagră. De altfel, experienţa din cele 27 de state analizate la nivelul Uniunii Europene, în 17 dintre acestea, jucătorii nu sunt impozitaţi deloc, iar în celelalte doar la câştiguri foarte mari şi pe anumite tipuri de jocuri, România aflându-se şi în acest moment la limita superioară” se arată într-un document adresat autorităţilor de către Romanian Bookmakers- Patronatul Organizatorilor de Pariuri din România, Rombet – Asociaţia Organizatorilor de Jocuri de Noroc şi Romslot- Asociaţia Română a Organizatorilor de Sloturi.
În ceea ce priveşte obligaţia de a asigura reţinerea la sursă a impozitelor pe veniturile din jocurile de noroc, al căror cuantum este modificat conform proiectului Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului de modificare a Codului Fiscal, operatorii din domeniu atrag atenţia că aceasta „implică modificări de esenţă ale sistemelor tehnice, care nu vor putea fi realizate în termenul scurt prevăzut pentru intrarea în vigoare a modificărilor, conform proiectului”.
„Pentru activităţile de jocuri de noroc de tip cazinouri, cluburi de poker, slot machines şi lozuri, potrivit reglementării în vigoare, veniturile până la valoarea de 66.750 Lei sunt exceptate de la aplicarea impozitului, fiind necesară, prin urmare, adaptarea sistemelor şi procedurilor operatorilor, astfel încât veniturile monitorizate în vederea impozitării să includă plăţile mai mari de 600 de lei, precum şi schimbarea pragurilor şi a cotelor de impunere, astfel încât să se asigure reţinerea la sursă a impozitelor, conform reglementării propuse.  Pentru activităţile de jocuri de noroc, altele decât cele pentru care este prevăzută baza neimpozabilă, implementarea presupune modificări ale sistemelor tehnice utilizate, în sensul reducerii pragurilor şi creşterii cotelor aplicabile; în mod particular, pentru activităţile de jocuri de noroc la distanţă, această schimbare presupune modificări ale sistemelor auditate, folosite în desfăşurarea activităţii, nefiind fezabil că adaptarea sistemelor se va putea realiza în numai câteva zile”, transmit cele trei asociaţii Guvernului. 
Acestea înaintează Guvernului o serie de propuneri în domeniul fiscal aplicabil domeniului jocurilor de noroc. 
Astfel, dacă Guvernul propune impozitarea prin reţinere la sursă cu 10% a veniturilor din jocurile de noroc în cuantum de până la 3000 de lei inclusiv, impozitarea cu 300 de lei plus  20 % pentru ceea ce depăşeşte suma de 3.000 a câştigurilor cuprinse între 3001 şi 10.000 de lei şi un impozit de 1.700 + 40% pentru ceea ce depăşeşte suma de 10.000 de lei, asociaţiile din domeniu propun un impozit de 3% pentru câştigurile de până în 10.000 de lei inclusiv, o taxare de 300 + 20% pentru ceea ce depăşeşte suma de 10.000 pentru câştiguri cuprinse între peste 10.001 - 66.750, inclusiv şi impozit de 11.650 Lei+ 40% pentru ceea ce depăşeşte suma de 66.750 pentru câştigurile mai mari de 66,750 lei. 
 
 
Operatorii din domeniu fac propuneri şi în ceea ce priveşte taxele anuale percepute pentru activităţile din domeniul jocurilor de noroc şi  taxele percepute pentru acordarea licenţelor în domeniul jocurilor de noroc la distanţă.
 
 
 
 
De asemenea, reprezentanţii celor trei organizaţii au propuneri şi în ceea ce priveşte publicitatea în acest domeniu, vizând noi reglementări, în speciale referitoare la contractele încheiate de organizatorii de jocuri de noroc, având ca obiect amplasarea mijloacelor publicitare în localităţi şi pe drumurile publice sau promovarea activităţii prin intermediul unui serviciu de televiziune.
”Contractele încheiate de organizatorii de jocuri de noroc, având ca obiect amplasarea mijloacelor publicitare în localităţi şi pe drumurile publice sau promovarea activităţii prin intermediul unui serviciu de televiziune, precum şi orice act prin care se modifică valoarea iniţială vor fi comunicate Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc în termen de 5 zile lucrătoare de la data încheierii. În înţelesul prezentului articol, nu se consideră contracte de publicitate, contractele încheiate de organizatorii de jocuri de noroc cu entităţile sau federaţiile sportive, care prevăd în sarcina acestora din urmă obligaţia de promovare în incinta stadioanelor sau a sălilor de sport”, este una dintre propuneri.
Organizatorii de jocuri de noroc care promovează activitatea în una dintre aceste modalităţi datorează taxa de publicitate pentru activităţile de jocuri de noroc.
De asemenea, taxa de publicitate a activităţilor de jocuri de noroc reprezintă 3% din valoarea acestui tip de contracte de publicitate şi va fi achitată către Bugetul General Consolidat până pe data de 25 a lunii următoare celei în care contractul de publicitate a fost încheiat. În cazul contractelor care prevăd plăţi periodice către prestator, obligaţia de plată a taxei devine scadentă în ultima zi a lunii în care obligaţia de plată a preţului a devenit scadentă. Suma datorată potrivit prevederilor se calculează de către plătitorii de taxe şi se declară în declaraţia fiscală depusă la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
”În contextul creşterii constante a activităţilor de promovare a jocurilor de noroc prin intermediul mijloacelor publicitare amplasate în incinta localităţilor şi pe drumurile publice, precum şi prin intermediul serviciilor de televiziune, instituirea taxei va avea efectul de a pondera sumele alocate de organizatorii de jocuri de noroc în scop de promovare, asigurând totodată creşterea veniturilor bugetare. Controlul activităţii, din perspectiva contractelor de publicitate încheiate de organizatorii de jocuri de noroc se va realiza de autoritatea competentă (Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc)”, argumentează reprezentanţii celor trei asociaţii.
 
 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.