Preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR), Decebal Ştefăniţă Pădure, a afirmat că Ministerul Agriculturii a scos din proiectul ”reţeta consacrată” cel mai important punct şi anume acela care spune că dacă există un produs reţetă consacrată, atunci toate produsele de pe piaţă trebuie să respecte acea reţetă. ”Dacă există un produs certificat ca reţetă consacrată, toate produsele de pe piaţă trebuie să respecte acea reţetă consacrată. Sau să-i spună nu salam de vară, ci salam Costel, pentru a nu induce în eroare consumatorul. Ministerul a scos-o. De ce? noi avem o legislaţie în care facem dublul standard, nu îl combatem”, conchide el.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Decebal Ştefăniţă Pădure a declarat vineri la Prima News, că fondurile din cadrul programelor de dezvoltare rurală au fost investite în realizarea de fabrici şi cumpărarea de utilaje, nu şi în promovare. 
“Noi, în programele de dezvoltare rurală, am introdus măsuri numai prin care am cumpărat şi am făcut fabrici, am cumpărat utilaje, dar nu avem nicio măsură de piaţă. Austria, de exemplu, are 3 la sută din programul de dezvoltare rurală pentru schemele de calitate şi promovare.  În Austria, în momentul de faţă nu se cumpără decât produse care sunt certificate austriac şi au sigiliul de calitate.  În Franţa credeţi că ei sunt atât de naţionalişti  să cumpere produsul franţuzesc? Nu. Sunt foarte mulţi bani europeni şi naţionali băgaţi pentru a promova produsele naţionale”, a transmis Decebal Ştefăniţă Pădure.
El a precizat cum a fost gândit proiectul ”reţeta consacrată”. 
“Pentru a nu distruge nişte reţete de produse şi luăm mezelurile, ne ducem la un salam de vară, care are o mie de standarde de producţie. Haideţi să facem o reţetă consacrată, producătorii să vorbească, să fie respectată reţeta anterioară anului ’75, cum a fost trecut în reţetă consacrată şi atunci toate produsele ca la Salamul de Sibiu vor trebui să respecte un cadru minim, o materie primă, un proces de fabricaţie cu dublă uscare. Şi atunci preţurile sunt apropiate. Ce se întâmplă în momentul de faţă? Private Label din mai multe reţele poate fi făcut în afara ţării. Nu trebuie să respecte absolut nimic decât legislaţia europeană, care este minimă şi este pusă nu pe calitate, ci pe siguranţa consumatorului. Şi atunci preţul făcut în Slovacia este mult mai mic decât un preţ pe care îl are producătorul român, care are anumite constrângeri sau care face şi reţetă consacrată. (…) Pe Private Label te duci şi vezi brandul magazinului respectiv care o dată a fost făcut cu producătorul român şi a fost foarte bun produsul şi a fost cumpărat de consumatori, după care au schimbat la licitaţie pe preţ, s-a dus în afara ţării sau la alt producător, care a scăzut materia primă, iar produsul se cheamă salam de vară şi are acelaşi ambalaj. Iată că noi avem o legislaţie în care facem dublul standard, nu îl combatem”, a explicat preşedintele APAR. 
El a afirmat că Ministerul Agriculturii a scos cel mai important punct din proiectul ”reţeta consacrată”. 
“Ce a făcut Ministerul Agriculturii cu reţeta consacrată? A fost cel mai important punct pe care noi îl trecusem acolo când l- am propus schema. Dacă există un produs certificat ca reţetă consacrată, toate produsele de pe piaţă trebuie să respecte acea reţetă consacrată. Sau să-i spună nu salam de vară, ci salam Costel pentru a nu induce în eroare consumatorul. Ministerul a scos-o. De ce? noi avem o legislaţie în care facem dublul standard, nu îl combatem”, a explicat vicepreşedintele APAR. Cine a finanţat această scoatere a celui mai important lucru dintr-o legislaţie naţională care ne putea proteja patrimoniul naţional? Oare Ministerul Agriculturii nu trebuie să protejeze producătorii români şi calitatea produselor? Este pus acolo să lase loc liber înşelării consumatorului şi distrugerii producătorilor români?”, a mai declarat Decebal Ştefăniţă Pădure.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.