Asociaţia Pro Infrastructură reclamă, joi seară, blocaje în linie pe CF Braşov-Sighişoara şi susţine că ”Guvernul are ochi doar pentru drumuri”. Organizaţia vorbeşte şi despre surprize plăcute şi face apel la constructori să profite de vremea încă bună şi să accelereze lucrările.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Blocaje în linie, dar şi surprize plăcute pe CF Braşov-Sighişoara. Vremea este perfectă pentru lucrări, dar progresul este slab pe lotul 3 şi decent pe lotul 2 (cel cu tunelurile de 5 km şi 7 km)”, au transmis, joi sară, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.  

Potrivit acestora, cel mai mare blocaj a fost cel financiar (oferte depuse în 2017), prima actualizare a preţurilor fiind făcută abia în septembrie.  

”Din păcate, Guvernul are ochi doar pentru drumuri, iar actualizarea preţurilor reglementată prin OUG a arătat o nepăsare cruntă faţă de domeniul feroviar, ignorând parametri esenţiali în procesul mult mai complex de execuţie”, a mai transmis organizaţia.  

Potrivit ONG-ului, pe lotul 3, ”lista problemelor e cât şantierul de lungă, deoarece CFR a pus un proiect cu lacune pe masa constructorului”.  

”În mod normal, acesta ar trebui să fie (aproape) perfect, iar antreprenorul doar să pună în operă lucrările (FIDIC Roşu). Erorile se traduc în costuri suplimentare de timp şi bani pentru noi toţi. În Sighişoara încă avem pod în expertiză (îl modernizăm sau îl demolăm?) şi firul nou e blocat. La varianta de viteză Vânători abia acum se demolează locuinţele expropriate. Astfel, avansul Arcada este unul modest faţă de cum ne-a obişnuit pe alte şantiere. La Archita dealul a luat-o la vale, iar Aktor a îngheţat lucrările lungind-o cu reproiectarea timp de un an, procedură tot nefinalizată. În zona tunelurilor de la Beia iar avem reproiectare în curs, deci blocaj. La Paloş blocaj iar, drumul judeţean nefiind mutat, sarcină a aceluiaşi constructor”, a mai transmis asociaţia.  

Potrivit specialiştilor acesteia, în zonele fără probleme progresul, dacă există, este modest.  

”E bine că s-au deschis noi fronturi de lucru pe variantele de traseu, dar anul 2022 este pierdut. Sezonul rece e la orizont. Cerem ca Aktor să crească ritmul şi să nu întârzie profitând de proiectul cu hibe oferit de CFR. Pe lotul 2 stăm în sfârşit mai bine. Aici avem lucrări de o complexitate fără precedent în istoria căilor noastre ferate: două tuneluri cu galerie dublă, de aproximativ 5 km şi 7 km lungime. Portalul Racoş Est al tunelului Racoş-Ormeniş (~7 km) prinde repede formă. S-a livrat 75% din primul TBM ("cârtiţa" care va fora), restul pieselor fiind întârziate de cotele scăzute ale Dunării. Aşadar, când arde, Aktor se poate mobiliza (să ţii TBM-ul "parcat" costă). Sperăm ca grecii să accelereze şi TBM-urile să fie lansate cât mai curând”, a mai transmis organizaţia.  

Potrivit acesteia, în zona Apaţa ”constructorul Arcada avansează modest, pregătindu-se de ridicat grinzile la viaductul de lângă Ormeniş”.  

”Pe lotul 1 (Apaţa-Braşov) din păcate nu am ajuns din cauza condiţiilor meteo. Sperăm ca din această lună să vedem antreprenorii impulsionaţi de ajustările de preţuri şi aşteptăm cu interes următoarea vizită, 2023 fiind un an în care obligatoriu ar trebui să se vadă un progres semnificativ”, a mai transmis organizaţia.  

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.