Apple a introdus o nouă regulă dezvoltatorilor de aplicaţii pentru platformele sale, care interzice expres vânzarea şi partajarea listelor de contacte.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Poate pentru cea mai mare parte a utilizatorilor este o noutate, însă vânzarea contactelor de către aplicaţiile cărora le-au acordat acces la agendă a fost şi este încă o practică a multora dintre dezvoltatorii de aplicaţii şi jocuri.

Apple nu poate face nimic cu datele vândute până acum, după ce, la fel ca Google, a stat pasivă ani la rând în faţa acestui fenomen. Poate, însă, să împiedice de acum înainte ca agenda de contacte a utilizatorilor să fie folosită ca o marfă.

Apple tocmai a introdus în regulamentul magazinelor sale de aplicaţii un paragraf care se referă exact la acest aspect. Dezvoltatorii nu mai au voie să creeze o bază de date din contactele utilizatorilor şi să o vândă.

De asemenea, noile reguli interzic crearea unui profil plecând de la aceste date, profil pe baza căruia utilizatorul să poată fi identificat şi targetat.

Dezvoltatorii pot în continuare să ceară acces la agenda de contacte dacă aceasta este necesară pentru funcţionarea aplicaţiei. Însă, vor trebui să explice clar în ce scop vor fi folosite datele culese.

Noua regulă este încă o măsură care vine ca urmare a scandalului Cambridge Analytica, care a compromis datele personale ale peste 87 de milioane de utilizatori Facebook.

Apple a mai operat recent o modificare a regulamentului pentru magazinele sale de aplicaţii, modificare care interzice folosirea dispozitivelor sale pentru minarea monedelor virtuale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.