Aplicaţia de taxi Clever a anunţat că a înregistrat o creştere de 80% a comenzilor în decembrie, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, iar, în medie, numărul de comenzi zilnice din ultima săptămână a depăşit pragul de 200 000. Totodată, compania a avertizat că marile oraşe se confruntă cu o problemă gravă la nivelul infrastructurii de transport.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Astfel, cei peste 20.000 de şoferi care prestează servicii de taxi la nivel naţional prin intermediul aplicaţiei Clever, au efectuat în această perioadă peste 1 milion de curse, potrivit companiei. Cele mai multe cereri au fost înregistrate în Bucureşti, Cluj-Napoca, Braşov şi Iaşi. Numărul comenzilor a fost mai mare cu 80% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Reprezentanţii companiei au subliniat că, în luna decembrie, pasagerii au avut nevoie, în medie, de 4-5 încercări pentru a găsi o maşină, situaţie care reflectă dificultăţile cu care infrastructura de mobilitate a oraşelor se confruntă in principalele zone urbane din ţară.

”Motivele care stau la baza acestei evoluţii negative sunt traficul din ce in ce mai aglomerat, lipsa acută a locurilor de parcare în interiorul oraşelor, totul în contextul evenimentelor specifice sărbătorilor de iarnă: goană după cadouri şi cumpărături, dar şi petrecerile de încheiere de an ale companiilor”, se arată în comunicat.

În Bucureşti, printre cele mai populare destinaţii conform aplicaţiei Clever au fost şi în acest an centrele comerciale, gările şi aeroportul. Cele mai aglomerate ore sunt orele de vârf când se înregistrează peste 400 comenzi pe minut. În plus, există perioade în care rata de răspuns la comenzi scade sub 50%, în contextul în care reţeaua actuală de taxiuri este cu mult depăşită de nevoia de deplasare a locuitorilor, potrivit companiei.

Directorul general al Clever Taxi, Andrei Frunză, a atras atenţia că marile oraşe se confruntă cu o problemă gravă la nivelul infrastructurii de transport public.

”Situaţia atinge cote alarmante în capitală în perioada sărbătorilor de iarnă, când nevoia de transport a bucureştenilor depăşeşte cu mult capacitatea de absorbţie a reţelei locale”, a spus Frunză.

În general, dar mai ales în această perioadă, serviciile de taxi asigură o rată de răspuns la comenzi mult inferioară cererii, consideră directorul general.

”Problema industriei de taxi provine din prevederile legislaţiei actuale care impune o limitare artificială a autorizaţiilor de taxi, fără a ţine cont de numărul real de locuitori sau nevoile actuale de mobilitate urbană. În 2019, realitatea pieţei arată fundamental diferit, fapt care impune o actualizare a cadrului legal în direcţia liberalizării pieţei licenţelor şi dezvoltării de metode de transport alternativ care să complementeze opţiunile existente”, a declarat Frunză.

La nivelul Capitalei există, în acest moment, un număr de 5.000 şoferi acreditaţi pentru a desfăşura servicii profesioniste de taximetrie, conform legii 38/2003 care prevede ca numărul de şoferi acreditaţi să fie de 4 la 1.000 locuitori. În prezent, în Parlament există mai multe propuneri legislative care urmăresc reglementarea unui serviciu de transport alternativ pentru a răspunde cererii din piaţă.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.