Peste 70% din bugetul unui IMM este direcţionat către salariile şi beneficiile angajaţilor, în schimb, pentru investiţii rămân bani mai puţini, iar accesul la alte surse de finanţare este îngreunat de ”lipsa logicii din sistem”, este de părere Bogdan Nicoară, CEO si Co-fondator al 4ideas, agenţie digitală de brand înfiinţată în anul 2009 în Ploieşti, dar care lucrează pentru mărci cunoscute precum Arctic, Beko sau Arsis.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Nicoară spune că pentru alte investiţii bugetul este limitat, fiind nevoie de surse externe cum ar fi instituţiile financiar-bancare sau fondurile europene, care rămân o opţiune tentantă, însă presărată cu numeroase piedici birocratice, scrie profit.ro.

”Planurile noastre sunt de creştere. Reinvestim aproape tot profitul si am fost pe break-even încă din primul an. Există în acest moment şi multe linii de finanţare deschise, dar sunt destul de greu de accesat, deoarece o mare parte din conditiile impuse sunt dificil de sustinut pentru business-uri  ongoing, fiind mai degraba de ajutor pentru deschiderea unor noi linii de business. Noi ne-am lovit, de asemenea, de cateva ori, de lipsa experientei de business a persoanelor care  se ocupa la nivel local de aceste programe de finantare. Pe de alta parte, pe liniile de finanţare europene nu se mai promoveaza de exemplu in acest moment si dezvoltarea business-urilor in Bucureşti, aceasta fiind categorisită ca o zonă dezvoltată. Totuşi, pentru simplul fapt că este un motor al economiei româneşti, ar trebui să existe susţinere în continuare si aici. Accesul la linii de finanţare ar creşte ponderea investiţiilor în firmă”, a declarat pentru Profit.ro Bogdan Nicoară,

Din nevoia de a schimba ceva in aceste sens, 4ideas este parte din grupuri de companii care susţin anumite iniţiative legislative şi proiecte care să ajute şi companiile mici.

4ideas este o agentie digitală de brand înfiinţată de doi tineri antreprenori din Ploieşti, Bogdan Nicoară şi Mihai Crăciun, în anul 2009, cu peste 240 de proiecte pentru 180 de clienţi.

Despre primii paşi în zona de business Bogdan Nicoară spune că agentia digitală a avut un traseu marcat de flexibilitate. “Fiind jucători într-un domeniu extrem de agil, a fost dificil sa ne tinem de un plan fix si am ales sa ne adaptam pe parcurs. Au existat multe oportunitati de-a lungul timpului. Dar de un an şi jumătate am stabilit o direcţie strategică de business development iar rezultatele ei se văd deja.”

Proiectele 4ideas se concentrează spre companii mari şi foarte mari, cu planuri de investiţie consistente în zona de digital: ”Fiecare an de activitate a adus dublare pentru firmă atât la nivelul cifrei de afaceri, cât şi la nivelul clienţilor şi proiectelor. Acest lucru se datorează şi faptului că nu ne-a fost frică să ne prezentăm în faţa unor jucători mari cu soluţiile cele mai bune pe care le-am putut livra şi acestea au funcţionat. Mulţi ne-au rămas clienţii pe termen lung şi parteneriatul cu ei ne ajută să fim în continuă creştere. Activăm pe o piaţă puternic concurenţială, unde se duc adevărate lupte intre agentii. Insa noi suntem adeptii competitiei colaborative si credem în puterea parteneriatelor în mediul online”, spune Bogdan Nicoară.
“Ca mod de lucru general, challenge-uim brief-ul clientului pana ajungem la adevaratele obiective de business, le transformăm apoi în obiective de marketing, digital dar si traditional la nevoie şi, in final, devoltăm produse digitale si actiuni de comunicare si promovare prin care aducem clienţii cat mai aproape de aceste obiective”.

Dezvoltarea dinamică a companiei este sustinută în mare parte de specialiştii care compun echipa 4ideas si de know-how-ul lor. Compania şi-a triplat echipa comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 7 la 20 persoane, iar până la sfârşitul anului conform planului vor ajunge la 25.
“Realizând ca nu putem creşte atât de repede fără să ne asumăm şi un risc semnificativ al problemelor de coeziune a echipei, am început să colaboram cu un happiness consultant: un specialist in psihologie si training care să ţină echipa închegată în timp ce noi toţi muncim, să facă, practic, managementul fericirii. Şi funcţionează”, explică Bogdan Nicoară vorbind despre importanţa atmosferei din cadrul unei companii.

El arată că firma a oferit beneficii angajaţilor încă din primul an, prin diverse bartere şi că în ritm cu creşterea echipei şi pachetul  de beneficii a crescut, cel mai recent adăugat fiind pachetul de prevenţie de la Reţeaua de sănătate Regina Maria destinat IMM. Au ales cu usurinţă acest pachet din oferta de pe piaţă, printre principalele criterii luate în considerare fiind calitatea serviciilor, profilul şi proximitatea unităţilor din reţea. De asemenea, 4ideas are dezvoltat şi un program prin care îşi recompensează angajaţii cu bonusuri de performanţă.

”Găsim foarte greu oameni potriviti culturii noastre organizationale. Ne-am concentrat în ultima vreme pe atragerea în echipa a două tipuri de persoane: fie juniori ambiţioşi şi creativi, care chiar dacă nu au experienţă au o dorinţă mare de a invata, fie seniori, oameni foarte buni în zonele lor de specializare, ale căror salarii pot fi la nivel de top management. Suntem fericiţi că nu pierdem oameni şi că avem un mix foarte productiv de competenţe în agenţie: concept si strategie de marketing online, performance marketing, development, design, account management, copywriting si community management.”, mai spune Nicoară.

Bogdan Nicoara este co-fondator şi CEO al agenţiei 4ideas cu peste 15 ani de experienţă în marketing, 8 ani în management şi 7 ani în dezvoltarea de proiecte pentru mediul digital.

Mihai Crăciun este co-fondator şi CTO al agenţiei 4ideas. Şi-a inceput cariera acum 10 ani, ca Technical Support Engineer,şi are experienţă de peste 8 ani în web development, digital marketing strategy şi project management.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.