Angajatorii înlocuiesc procesele clasice de recrutare cu cele sociale, punând accent pe mediul online şi pe interviurile informale, reiese dintr-o analiză publicată marţi de Smartree, unul dintre liderii din România pe piaţa de externalizare a proceselor de HR.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Tinerii din generaţia Millennials, născuţi în perioada 1980-2000, sunt destul de greu de abordat de către angajatori. Pentru aceştia salariul nu este cel mai important şi, de departe, nici singurul aspect pe care aceştia îl iau în considerare în alegerea unui loc de muncă. De aceea procesul de recrutare este diferit”, a afirmat coodonatorul departamentului de HR din cadrul Smartree, Raluca Peneş.

Potrivit analizei, tinerii sunt acum uşor de găsit şi de atras în mediul online, pe reţelele de socializare, unde îşi expun cunoştinţele, dar şi de unde îşi extrag toate informaţiile despre un posibil angajator.

În plus, la interviu este important ca angajatorii să menţioneze aspecte legate de mediul organizaţional, pachetul de beneficii extrasalariale, flexibilitatea programului de lucru, existenţa oportunităţii de a evolua profesional cât mai rapid, distanţa fata de domiciliu, lucruri foarte importante pentru candidaţii care fac parte din generaţia Millennials, se mai arată în cercetare.

Totuşi, sunt şi specializări şi meserii pentru care, în procesele de recrutare, încă sunt aplicate teste de evaluare, în special în sectorul tehnic. În acest caz, validarea candidaţilor este posibilă doar prin aplicarea unor teste de specialitate.

O altă tendinţă identificată de Smartree pe piaţa muncii în ultima perioadă este recrutarea într-un mod alert. Astfel, intrarea pe piata din Romania a unui număr mare de companii multinationale, într-un timp relativ scurt, a generat un necesar suplimentar de personal. În acelasi timp, termenele scurte în care acest necesar trebuie livrat a afectat si calitatea proceselor de recrutare, reiese din analiză.

Potrivit reprezentantei companiei, evoluţia tehnologiei şi noua generaţie Millennials sunt resimţite la nivel global, astfel încât toate companiile sunt nevoite să îşi adapteze procesele de recrutare şi funcţiile HR la cerinţele pieţei.

Conform analizei, în cadrul companiilor multinaţionale care au puncte de lucru deschise în România fluxurile HR sunt mult mai standardizate şi procedurate, încercându-se aplicarea lor de la nivel global la nivel local.

Astfel, procedurile de recrutare păstrează aceleaşi etape şi procese ca la nivel global. În schimb, în cadrul companiilor locale oamenii de HR au oportunitatea de a se implica direct în elaborarea, definirea şi eficientizarea unor proceduri şi a unor politici de recrutare, care, dacă se implică şi departamentul de management, sunt mai uşor de realizat şi de aplicat.

Smartree, companie care se ocupă de externalizarea proceselor de recrutare în România, a fost înfiinţată în anul 2000. În 2010, compania a fost cumpărată de fondul de investiţii polonez Enterprise Investors. În prezent, compania procesează 450.000 de angajaţi anual.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.