Românul de rând cheltuie în medie 87 de lei pe an pentru servicii poştale, cu o medie de 56 lei în sate şi 106 lei în oraşe, în timp ce companiile alocă anual 3.400 lei pentru aceleaşi servicii, a declarat, miercuri, Cătălin Marinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), în cadrul unui eveniment dedicat sectorului de servicii poştale şi curierat din România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Atunci când aleg furnizorul de servicii poştale, utilizatorii persoane fizice din România se ghidează după tarifele practicate de furnizori, viteza de livrare, siguranţa trimiterilor şi respectarea timpilor de livrare, în timp ce persoanele juridice acordă mai multă atenţie gradului de acoperire teritorială, siguranţei trimiterilor şi termenelor de livrare, potrivit studiilor de piaţă realizate pentru ANCOM.

Aproape jumătate dintre expeditorii de scrisori, mai exact 45%, ar fi dispuşi să plătească dublu dacă, la nivel naţional, scrisoarea ar ajunge în aceeaşi zi, iar o treime (37%) dintre aceştia ar fi dispuşi să plătească dublu dacă un colet expediat la nivel naţional ar ajunge a doua zi.

Cei mai mulţi dintre românii care apelează la astfel de servicii vor ca toţi furnizorii de servicii poştale să aibă în ofertă sisteme de notificare privind data şi ora livrării sau stadiul livrării, verificarea coletului la livrare, precum şi asumarea răspunderii furnizorului pentru întârzierea livrării.

Totodată, 3 din 4 utilizatori persoane fizice consideră că este necesar ca furnizorii de servicii poştale să informeze destinatarii telefonic sau prin e-mail în legătură cu data şi ora livrării.

În schimb, firmele consideră că ar fi necesar ca, pe viitor, furnizorii de servicii poştale să implementeze servicii de tipul livrării trimiterilor poştale în aceeaşi zi, la nivel naţional (indiferent de localitate), servicii internaţionale de livrare bani şi trimiteri de corespondenţă internaţionale cu confirmare de primire, livrare de colete supradimensionate sau cu regim special (volum/greutate/fragile/animale).

Aceleaşi studii arată că pentru clienţii cu dizabilităţi vizuale este necesară colectarea şi livrarea trimiterilor poştale de la/la domiciliu sau adresa indicată, precum şi existenţa unor puncte de colectare în fiecare sat, chiar dacă acolo nu există un oficiu poştal.

În plus, aceştia consideră necesară dotarea oficiilor poştale cu rampă de acces şi covoraş tactil, ca element ajutător de orientare a persoanelor cu dizabilităţi vizuale în interiorul oficiilor poştale.

Studiile privind preferinţele de consum ale utilizatorilor de servicii poştale din România au fost realizate pentru ANCOM, la finalul anului 2015, pe eşantioane reprezentative la nivel naţional pentru persoane fizice şi juridice care au folosit servicii poştale în ultimele 12 luni anterioare studiilor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.