Comerţul electronic a fost unul dintre factorii care au determinat creşteri ale traficului de colete atât la nivel naţional, cât şi către destinaţii internaţionale, în contextul în care valoarea pieţei serviciilor poştale a crescut cu 4,4%, până la 2,4 miliarde lei (533 milioane euro), iar traficul poştal total a continuat în 2015 tendinţa de creştere moderată din ultimii ani, depăşind nivelul de 657 milioane de trimiteri, potrivit unui raport publicat miercuri de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Primii 10 furnizori din punct de vedere al veniturilor realizate din servicii poştale în anul 2015 au realizat aproape 86% din valoarea acestei pieţe. Traficul cu colete a crescut la nivel naţional cu 70,5% în 2015, faţă de 2014, până la 74 de milioane.

Către destinaţiile internaţionale, numărul trimiterilor a crescut de cinci ori, de la 6 milioane la 32 milioane de colete. Din numărul total de trimiteri, ponderea celor interne este de peste nouă ori mai mare decât cea a trimiterilor internaţionale.

”Din traficul poştal total de 657 de milioane de trimiteri poştale, 600 au fost trimiteri poştale interne, reprezentând 91,44% din traficul poştal total, iar 56 de milioane au fost trimiteri poştale internaţionale, reprezentând 8,56% din traficul poştal total”, se arată în raport.

Primii zece furnizori de volum mare din intreaga piata au procesat peste 631 de milioane de trimiteri (96,05%), iar restul furnizorilor aproape 26 de milioane de trimiteri (3,95%).

În 2015, pe piaţa serviciilor poştale din România au lucrat 36.450 de salariaţi, dintre care 26.278 au fost salariaţi ai Companiei Naţională Poşta Română (CNPR), reprezentând 72% din totalul personalului angajat în domeniul serviciilor poştale.

Poşta Română a realizat anul trecut venituri totale de 1,1 miliarde lei (244 milioane euro), 45,8% din totalul veniturilor realizate în piaţă. 

Primii 10 furnizori din punctul de vedere al veniturilor realizate din servicii poştale în anul 2015 sunt Atlassib, Poşta Română, DHL, Dynamic Parcel Distribution, GLS, FAN Courier, Nemo Prod Com, UPS, Urgent Cargus şi TNT.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.