Prim-vicepreşedinte ANAT, Adrian Voican, susţine că soluţia pe termen scurt pentru a aduce forţă de muncă în domeniul alimentaţiei publice este de a găsi muncitori în alte ţări, dar a adăugat că trebuie simplificată procedura pentru că în prezent durează aproximativ o jumătate de an până când poţi angaja un cetăţean străin.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Adrian Voican a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută în Mamaia, că trebuie simplificată procedura prin care să fie aduşi să lucreze în turism oameni din alte ţări.

“Aici avem ceva de spus, tranşant, şi o săgeată, dacă vreţi, sau e o adresare către minister şi către guvernanţi. Trebuie să ai viziune, trebuie să anticipezi lipsa de personal pentru că nu se poate rezolva de la o clipă la alta şi aici avem de-a face neapărat cu simplificarea procedeului prin care putem aduce oameni în turism să lucreze din alte ţări. Aşa cum ai noştri pleacă la nivel înalt, pe nave de croazieră sau în ţări dezvoltate din punct de vedere al turismului pentru că asta e fenomenul şi ei fac aşa şi noi trebuie să aducem cu uşurinţă oameni din Republica Moldova, din orice alte ţări din împrejurimi care vor şi pot să lucreze aici. Ori în acest moment durează între patru şi şase luni să poţi să aduci pe cineva şi e un cerc vicios. Ca să-i poţi face contract de muncă, trebuie să ai aprobarea de la Emigrări, ca să ai aprobarea de la Emigrări, trebuie să ai contract de muncă, nu ştiu cum se sparge acest cerc vicios”, a afirmat prim-vicepreşedintele ANAT, care a precizat că trebuie realizat un sistem simplu şi nebirocratic în acest domeniu.

“Soluţia pe termen scurt este să aduci forţă de muncă din altă parte. Pentru asta trebuie să faci nişte proceduri simple, clare, transparente, sigur, cu respectarea siguranţei statului, dar să nu punem siguranţa statului în faţă ca motiv pentru a ne scuza birocraţia”, a explicat Adrian Voican.

La rândul său, preşedintele ANAT, Alin Burcea, prezent la conferinţa de presă, a spus că nu se găseşte personal calificat pentru partea de restaurant şi că în prezent directorul unui hotel din Bucureşti serveşte la mese pentru că îi lipsesc doi ospătari.

“Noi avem pe firmă un hotel în Bucureşti. În acest moment, e ştire de cancan, directorul hotelului serveşte la restaurant, am doi ospătari lipsă şi un bucătar. Este incredibil, nu se găseşte personal calificat. Agenţi de turism mai găsim, au mai făcut şcoli, dar în ceea ce priveşte partea de restaurant, bucătari, ospătari ori sunt şcoli foarte puţin şi sunt şcoli foarte puţine... Vă dau un exemplu. Am sunat să luăm de pe băncile liceului. În Bucureşti este un liceu de alimentaţie publică, celebrul liceu de la Viilor. O ştiu pe o doamnă acolo, director adjunct şi mi-a spus oarecum ironic, promoţia de anul ăsta s-a dat demult”, a afirmat Alin Burcea. 

Conducerea ANAT a organizat marţi, o conferinţă de presă la un hotel din Mamaia, în cadrul căreia a prezentat mai multe aspecte din domeniul turismului.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.