Magazinele online din platforma MerchantPro au avut, în medie, o creştere de 8,5% a vânzărilor în primul semestru al anului, iar segmentul-vedetă al primelor şase luni în comerţul electronic a fost Home&Deco, cu peste 30% mai multe comenzi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Analiza realizată de MerchantPro - platformă locală de soluţii Saas pentru e-Commerce - pe datele înregistrate de magazinele online active atât în 2023, cât şi în prima jumătate a 2022, arată o creştere a vânzărilor de 8.5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Din punct de vedere al numărului comenzilor plasate de clienţi în acest an, creşterea rămâne moderată (+6%). Datele analizate de MerchantPro indică drept cel mai dinamic segment de piaţă Home&Deco, unde numărul comenzilor plasate a crescut cu peste 30%. Pentru prima dată în ultimii 3 ani, segmentul Fashion înregistrează contracţie, cu o scădere uşoară, de -5% ca număr de tranzacţii”, anunţă platforma.

La nivel general, evoluţia indicatorilor de eCommerce la nivelul magazinelor active pe platforma MerchantPro rămâne temperată. Valoarea medie a comenzii a avut o dinamică discretă, cu doar 1 euro, de la 50 euro în primele 6 luni ale anului trecut, la 51 euro pentru semestrul 1 din 2023.

Trendul ascendent de la începutul anului 2022, întrerupt brusc în primăvara trecută de conflictul din Ucraina, a fost reluat în vară şi s-a menţinut până la începutul lui 2023. În luna ianuarie 2023 s-au înregistrat cu aproape 15% mai multe comenzi decât în ianuarie 2022. Ulterior, pe fondul presiunii generate de inflaţie şi posibila recesiune preconizată global, creşterea a încetinit, înregistrând chiar o stagnare în aprilie 2023 versus aprilie 2022.

Cele mai multe comenzi, atât numeric, cât şi din punctul de vedere al valorii tranzacţiilor au fost înregistrate în luna mai 2023.

La nivel de platformă, volumul total al vânzărilor online al celor aproape 2.000 de magazine care folosesc MerchantPro, inclusiv cele activate în a doua jumătate a anului trecut, a crescut cu 22%.

Apetenţa românilor pentru cumpărături online, ca modalitate rapidă, convenabilă şi sigură de a face cumpărături din toate categoriile se menţine şi în 2023. Mai mult, pe măsură ce românii îşi petrec în continuare mult timp acasă, fie pentru a lucra remote, fie pentru a se bucura de momente de relaxare în confortul locuinţelor proprii, cererea pentru produse de Home&Deco a crescut semnificativ în primele 6 luni ale anului 2023.

Faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, segmentul Home&Deco a înregistrat cea mai mare creştere în numărul de comenzi (+33%). Valoarea medie a comenzii s-a situat la 100 de euro.

”Digitalizarea obiceiurilor de consum este tot mai evidentă şi pe segmente care erau asociate comerţului tradiţional. Home&Deco este cel mai bun exemplu. În ultimii ani, tranzacţiile online din această categorie au crescut constant. Din 2-3 clickuri, consumatorii pot explora diferite branduri, opţiuni de amenajare, pot compara preţuri, citi recenzii, fără a fi nevoie să se deplaseze fizic prin magazine. Practic, ecommerce-ul a făcut ca achiziţia de produse pentru casă şi decoraţiuni să fie un proces uşor, accesibil, practic şi rapid. Şi în acest context, diferenţa notabilă o face experienţa consumatorului pe site - soluţiile optimizate în funcţie de nevoile consumatorului, de la viteza de încărcare, mod de prezentare la produselor, până la opţiuni de plată şi retur”, ­­precizează Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

În perioada ianuarie-iunie 2023, numărul comenzilor de articole sportive se menţine stabil (+6%), în timp ce pe segmentul IT&C s-au plasat cu 32% mai multe comparativ cu primele 6 luni ale lui anului trecut.

Pe domeniul Fashion se remarcă o uşoară scădere a numărului de comenzi (-5%), valoarea medie a comenzii crescând uşor de la 32 euro la 34 euro.

”Comercianţii din online trebuie să se adapteze la un comportament de achiziţie mai precaut şi o competiţie ridicată. Bătălia pe atenţia şi bugetul clienţilor este intensă şi, cred eu, o cursă de anduranţă. Antreprenorii care îşi construiesc business-urile pentru un maraton au de câştigat. Cei mai abili se orientează către îmbunătăţirea experienţei vizitatorilor site-ului - a devenit mai importantă ca oricând. Efectul unui site bine optimizat, cu viteză mare de încărcare, este imediat în rata de conversie şi vânzări, indiferent de domeniu, iar pe termen lung este evident în retenţie şi loializare. Investiţiile importante merg în automatizări, inclusiv pentru integrarea şi adopţia soluţiilor de inteligenţă artificială, precum şi creşterea performanţei magazinelor din perspectiva vizitatorilor, la nivel de storefront”, declară Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Urmare a acestui comportament orientat către optimizare şi performanţă, MerchantPro a atras în ultimele 12 luni în platformă mai multe magazine online noi sau mature, care anterior utilizau alte soluţii de eCommerce. Astfel, odată cu activarea lor, volumul total al vânzărilor online realizate de magazinele din platformă, inclusiv cele activate în a doua jumătate a anului trecut, a crescut cu 22%.

”Consolidarea pieţei are un efect pozitiv la nivel de activitate a platformei, pentru că am atras magazine online noi, cu volume importante de vânzări”, explică Arthur Rădulescu.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi competitive de eCommerce, servicii de suport şi soluţii personalizate. 

Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, peste 5.000 magazine online utilizându-i funcţionalităţile în cei peste 15 ani de prezenţă pe piaţă. În ultimii doi ani, MerchantPro şi-a consolidat prezenţa pe piaţa internă şi internaţională, cu aproape 2000 de magazine active în România, şi un număr în creştere continuă pe piaţa din vestul, respectiv sud-estul Europei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.