American Airlines a efectuat miercuri o primă cursă a unei aeronave 737 MAX, cu jurnalişti la bord, operatorul aerian încercând să demonstreze pasagerilor că avionul reproiectat este sigur, după ce a fost consemnat la sol timp de 20 de luni, din motive de siguranţă. Într-o altă dovadă de încredere, Ryanair va plasa o comandă semificativă, pentru achiziţia a până la 75 de avioane 737, potrivit unor surse apropiate situaţiei, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

O aeronavă 737 MAX a efectuat miercuri o cursă de 45 de minute de la Dallas, Texas, la Tulsa, Oklahoma. Zborul a avut loc cu câteva săptămâni înainte de primul zbor comercial, programat pe  29 decembrie, făcând partea dintr-o campanie de relaţii publice pentru a elimina temerile legate de această aeronavă.

737 MAX era cel mai bine vândut avion al Boeing, atunci când  a fost consemnat la dol în martie 2019, după două prăbuşiri într-un interval de cinci luni, în care au murit 346 de oameni. Aeasta a fost cea mai gravă criză de siguranţă din industria aviatică produsă în ultimele decenii, subminînd încrederea în instituţiile americane de supraveghere a sectorului aviatic.

Zborul de miercuri a marcat pentru prima dată când cineva, în afară de autorităţile de reglementare şi personalul din industrie, a zburat cu un avion MAX, de la consemnarea la sol a acestuia.

Starea de spirit în timpul cursei de miercuri a fost calmă. Unii pasageri au discutat înainte de aterizare, când au izbucnit aplauze. Reflectând pandemia de Covid-19 care a devastat aviaţia comercială, fiecare dintre cei aproximativ 90 de jurnalişti, însoţitori de zbor şi alţi angajaţi ai companiei American Airlines au purtat măşti de faţă.

”Istoria aviaţiei este construită în jurul unui lanţ de siguranţă”, le-a spus căpitanului Pete Gamble pasagerilor chiar înainte de decolare. Când lanţul de siguranţă se rupe, depinde de noi, cei din industrie, să îl reparăm şi să îl refacem.”

Luna trecută, Administraţia Federală pentru Aviaţie din SUA a aprobat revenirea avionului în serviciu, în urma modificărilor de proiectare şi a noilor antrenamente pentru piloţi.

O revenire lină în serviciu pentru MAX este văzută ca fiind esenţialăpentru reputaţia şi finanţele Boeing, care au fost puternic afectate de îngheţarea livrărilor MAX, precum şi de criza coronavirusului.

Companiile aeriene şi companiile de leasing au cheltuit sute de miliarde de dolari cumpărând cea mai recentă versiune a modelului 737, cel mai vândut avion de pasageri din lume.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.