Compania Alstom a anunţat miercuri că va realiza reabilitarea şi automatizarea metroului din Marsilia, un proiect în valoare de 430 de milioane de euro, finanţat de metropola Aix-Marsilia-Provence.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Ca parte a acestui contract, Alstom va dezvolta, furniza şi monta sistemul de operare şi echipamentele pentru operarea automată a celor două linii din reţea. De asemenea, Alstom va pune în funcţiune 38 de rame noi de metrou cu bandaje din cauciuc (patru vagoane) şi va moderniza toate echipamentele audiovizuale de informare a pasagerilor, situate în staţii. Darea în exploatare a noilor trenuri este prevăzută pentru prima parte a anului 2024”, arată un comunicat al companiei.

Trenurile vor circula în mod semi-automat, cu mecanici, până la jumătatea anului 2025 pe linia M2 şi până în 2026 pe linia M1, înainte de a trece în totalitate pe operare automată.

”Specialiştii noştri în metrouri lucrează deja în mai multe fabrici Alstom situate în Franţa, pentru a începe cât mai curând proiectul”, a declarat Jean-Baptiste Eyméoud, prim vicepreşedinte Alstom pentru regiunea Franţa.

Noile trenuri, bazate pe soluţiile Alstom pentru metrouri cu bandaje din cauciuc, vor îngloba cele mai recente evoluţii tehnologice, precizează compania.

Fiecare tren va avea patru vagoane, o lungime de 65 de metri şi o configuraţie de tip „boa" (trenuri cu trecere între vagoane), astfel încât va putea transporta un număr maxim de 500 de pasageri.

Compania Alstom a invitat designerii Ora-ïto şi Fabien Bourdier din Marsilia să realizeze design-ul şi o concepţie solidă a noilor trenuri. Au fost propuse trei modele, iar metropola Aix-Marsilia-Provence a decis să iniţieze o consultare pe internet pentru a da posibilitatea locuitorilor să îşi exprime părerea cu privire modelul care ar trebui selectat.

Noile metrouri pentru Marsilia, 96% recuperabile

Noile metrouri pentru Marsilia vor fi proiectate ecologic, astfel încât să fie 96% recuperabile la încheierea ciclului lor de viaţă. Acestea vor consuma cu 25% mai puţină energie decât metrourile aflate în prezent în exploatare, mai ales datorită frânării electrice (până la 0 km/h), iluminatului cu LED şi altor optimizări.

Pentru sistemul de automatizare, Alstom va oferi soluţia sa Urbalis 400, deja utilizată pe mai mult de 1.500 de kilometri de linii de metrou din lume. Metroul din Marsilia va beneficia de un sistem bine pus la punct, continuu îmbunătăţit (computere de bord dotate cu cele mai noi tehnologii, computere vitale cu disponibilitate de peste 99%,urmărirea balizei etc.).

În prezent, Alstom asigură dotarea a 25% din sistemele CBTC (control al trenului bazat pe radiocomunicaţii) de automatizare a metrourilor aflate în exploatare (60 de linii, inclusiv 28 de linii complet automatizate).

În total, numărul angajaţilor din Franţa care vor lucra la acest proiect depăşeşte 400, din care peste 60 din metropola Aix-Marsilia-Provence. De asemenea, vor fi create locuri de muncă la furnizorii Alstom din Franţa, dar şi la nivel de metropolă, pentru montarea şi implementarea sistemului de control al traficului.

În anul fiscal 2018/2019, Alstom a înregistrat vânzări de 8,1 miliarde euro şi comenzi în valoare de 12,1 miliarde de euro. Având sediul principal în Franţa, compania Alstom este prezentă în peste 60 de ţări şi numără 36.300 de angajaţi.

 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.