Agroserv Măriuţa, companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează o cifră de afaceri de 68,4 milioane de lei pentru anul 2021, o creştere cu 40% faţă de 2020 şi un profit net de 1,7 milioane de lei, în condiţiile în care în 2020 a înregistrat o pierdere de 6,2 milioane de lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Agroserv Măriuţa (BVB: MILK), companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează o cifră de afaceri de 68,4 milioane de lei pentru anul 2021, o creştere cu 40% faţă de 2020 şi un profit net de 1,7 milioane de lei, comparativ cu o pierdere de 6,2 milioane de lei înregistrată la nivelul anului 2020. Compania a înregistrat venituri din exploatare de 104,3 milioane de lei, o apreciere de 42% faţă de anul anterior”, anunţă compania.

Pe fondul planurilor de dezvoltare pentru anul acesta, bugetul de venituri şi cheltuieli propus de companie pentru 2022, prevede o cifră de afaceri totală de 94,4 milioane de lei, o creştere cu 38% faţă de 2021 şi un profit net de 2,7 milioane de lei, o apreciere cu 56% comparativ cu anul 2021.

Agroserv Măriuţa estimează că activitatea din fabrică va contribui cu 41 milioane de lei la cifra de afaceri totală, în timp ce activitatea de zootehnie cu 29 milioane de lei, iar cea vegetală cu 24,4 milioane de lei. Compania consideră că 2022 este un an marcat de evenimente geopolitice majore încă de la început şi coroborat cu criza energetică, inflaţia şi ultimii doi ani de pandemie, la nivelul pieţei şi comportamentului de consum vor fi resimţite efecte ce nu pot fi încă anticipate.

În 2022, compania îşi propune să diversifice oferta de produse din cadrul Lăptăriei cu Caimac, în principal prin creşterea numărului de produse din categoria brânzeturi precum şi începerea producţiei de unt.

De asemenea, tot în acest an, este avut în vedere proiectul staţiei de spălare a ambalajelor, obiectivul fiind construirea unei staţii care să spele aproximativ 10.000 de sticle şi borcane pe oră. Ulterior, compania are în plan începerea instalării în marile oraşe din România a aparatelor de tip RVM (Reverse Vending Machine) în care consumatorii vor putea să introducă ambalajele folosite şi să fie recompensaţi cu bonuri valorice şi bani.  

„Rezultatele financiare înregistrate pentru anul 2021 sunt sub aşteptări, având în vedere că rezultatul din trimestrul patru al anului 2021 a fost unul negativ, pe fondul impactului inflaţiei asupra preţurilor de vânzare a lactatelor mai ales în perioadele de ajustare, sărbătorile de iarnă, coroborat cu imposibilitatea transferării unei părţi din această creştere către consumatorul final – prevederi contractuale şi sezonalitate. De asemenea, un impact major l-au avut şi măsurile guvernamentale cu privire la COVID-19, respectiv introducerea certificatului verde pentru acces în marile spaţii comerciale şi astfel, traficul, respectiv vânzările în hypermarketuri au fost afectate semnificativ. Totodată, şi în segmentul vegetal, un impact semnificativ l-a avut creşterea preţurilor inputurilor agricole necesare în campania de toamnă. Al doilea an de pandemie a aplatizat trendul de creştere al Lăptăriei cu Caimac, dar cu toate acestea, am învăţat multe în 2021 şi suntem convinşi că aceste experienţe ne vor ajuta să avem o performanţă îmbunătăţită în 2022,” a declarat Mădălina Cocan, director general, Lăptăria cu Caimac.    

La cifra de afaceri de 68,3 milioane de lei, cea mai mare contribuţie a fost adusă de activitatea de procesare lactate – 55%, urmată de ferma vegetală – 26% şi activitatea zootehnică – 19%. În ceea ce priveşte vânzările în magazine, pe parcursul anului trecut, compania a înregistrat vânzări de 37,5 milioane de lei, determinate de majorarea volumelor vândute, creşterea numărului de produse în magazine şi de creşterea numărului de magazine. De asemenea, veniturile aferente costului de producţie în curs de execuţie, au crescut cu 50%, ajungând la 26,3 milioane de lei.

„În anul 2021 am navigat printr-o incertitudine şi un haos generalizat în piaţă atât în rândul partenerilor de business – mă refer în special la clienţii Lăptăriei, dar şi în rândul consumatorilor care au fost afectaţi de al doilea an de pandemie în moduri extreme – fie s-au simţit încurajaţi să trăiască clipa, să plece în vacanţe multiple, să schimbe joburi, să îşi reorganizeze priorităţile, fie au simţit nevoia să economisească, să se pregătească pentru mai rău, să cheltuiască chibzuit. De asemenea, 2021 a fost unul marcat de o serie de evenimente majore pentru toate cele trei linii de business ale noastre – închiderea cu succes a plasamentului privat şi debutul acţiunilor MILK pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, construirea unei hale de producţie şi a unui depozit de frig, lansarea de produse în cadrul Lăptăriei cu Caimac, precum şi semnarea unor diverse parteneriate pentru comercializarea produselor noastre. Deşi ferma vegetală şi cea zootehnică reprezintă activităţile tradiţionale pentru companie, în 2021, activitatea de procesare lapte a continuat să reprezinte linia principală de business. Prin urmare, în 2022 avem în vedere să continuăm creşterea brandului Lăptăria cu Caimac pe plan naţional, prin consolidarea poziţiei şi creşterea numărului de produse prezente la raft în fiecare magazin”, a adăugat Mădălina Cocan.

În ceea ce priveşte activitatea fermei vegetale, în 2021, Agroserv Măriuţa a administrat un număr de aproximativ 2.639 de hectare şi a înregistrat o producţie totală de aproximativ 34.000 de tone dintre care 4.048 tone la grâu, 7.363 tone la porumb, 12.895 tone la porumb siloz şi 3.248 tone de rapiţă. Pe lângă culturile respective, la acestea se mai adaugă lucerna şi secara. Cifra de afaceri generată de această activitatea a fost de 17,9 milioane de lei.

”În ferma zootehnică, numărul de animale a ajuns la aproape 2.900 pe parcursul anului trecut, cu diferenţe de la lună la lună datorate numărului de fătări, vânzări de junici şi tăuraşi şi reforme (vaci scoase din producţie). Zilnic sunt mulse aproximativ 1.000 de vaci a căror medie de producţie a crescut cu aproximativ 9% în 2021 vs. 2020 ajungând la o medie zilnică de peste 37.000 litri. Din laptele produs, circa 56% a fost folosit în producţia proprie în fabrica Lăptăria cu Caimac, restul fiind vândut către un număr de clienţi, procesatori medii şi mari din România. Cifra de afaceri generată de această activitate a fost de 12,9 milioane de lei”, arată compania.

Cea de-a treia linie de business a companiei, Lăptăria cu Caimac, a avut parte de o activitate semnificativă pe parcursul anului trecut, fiind lansate patru noi produse: Iaurt Răcoros, brânza Măriuţa, Miere şi Polen în Iaurt şi Rotocol de Caşcaval. Cele mai importante evoluţii în categoriile de produse sunt reprezentate de creşterea volumică a vânzărilor de brânzeturi cu 71% datorită în principal Brânzei Proaspete (care se vinde vrac în IKA), creşterea vânzărilor de lapte şi deserturi de 12% datorită produsului Ciocolată-n lapte dar şi a laptelui de vacă. Cifra de afaceri generată de această activitate a fost de 37,5 milioane de lei.

Acţiunile Agroserv Măriuţa sunt listate pe piaţa AeRO începând cu 21 mai 2021 sub simbolul bursier MILK. De la debutul acţiunilor şi până la 31 decembrie 2021, investitorii au tranzacţionat acţiuni MILK în cadrul a 6.230 de tranzacţii, în valoare totală de peste 30 de milioane de lei. Începând cu octombrie 2021, compania este inclusă în indicele BET-AeRO, primul indice pentru piaţa AeRO, dezvoltat de Bursa de Valori Bucureşti.

Agroserv Măriuţa este o companie listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti sub simbolul bursier MILK ce desfăşoară o activitate agricolă mixtă de cultură vegetală combinată cu creşterea animalelor. Începând cu anul 2018, compania şi-a adăugat o noua arie de business şi anume procesarea laptelui de vacă, respectiv obţinerea de produse lactate – lapte integral ambalat la sticlă, brânzeturi maturate, produse acidofile.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.