Agenţia de turism Croaziere.net a anunţat, marţi, că, anul trecut, a înregistrat un avans de 37,5% al turiştilor care au ales să meargă în croaziere, până la 11.000, în condiţiile în care tarifele au scăzut în ultimii ani.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Agenţia a înregistrat în 2017 un număr de aproximativ 8.000 de pasageri, prin vânzările atât pe canal direct cât şi pe cel indirect, iar în anul 2018 numărul acestora a crescut cu aproximativ 37,5%, ajungând la un total de 11.000 de pasageri români.

"Principalul motiv pentru care piaţa românească a crescut aşa de mult în ultimii ani au fost campaniile de conştientizare asupra produsului care au fost derulate în piaţă, după care un alt motiv important a fost şi tariful comparativ cu al oricărui alt tip de vacanţă şi astfel românii au devenit curioşi să încerce un nou tip de experienţă", a declarat proprietarul Croaziere.net, Casiana Băsea.

În plus, costul unei croaziere a scăzut în ultimii ani, astfel că produsul este mai accesibil, potrivit companiei. Astfel, preţul unei croaziere poate porni azi de la 300 de euro de persoană, pachet ce include toate mesele, cazare în cabină, petreceri şi divertisment la bord, nefiind incluse transportul până la portul de îmbarcare şi nici taxele portuare.

"Romantismul este un alt motiv pentru care cuplurile optează pentru o croazieră. Plajele izolate, mesele servite pe un balcon cu o privelişte asupra oceanului, serviciile Spa pentru două persoane sunt doar câteva dintre lucrurile romantice disponibile la bord", mai spune Băsea.

La nivel mondial, piaţa de croaziere a încheiat în anul 2018 cu un număr de 27,2 milioane de turişti, în creştere cu 10% faţă de 2016 şi în creştere uşoară faţă de 2017, când numărul de pasageri atinsese 25,8 milioane. Per total, în ultimii cinci ani de zile, produsul de croazieră a avut o creştere de 20,5% faţă de celelalte tipuri de vacanţe.

"Turiştii se orientează spre croaziere pentru că îşi doresc o altfel de vacanţă, o vacanţă diferită de clasicul sejur într-o singură destinaţie, îşi doresc varietate, să vadă cât mai multe oraşe într-un timp egal cu timpul petrecut într-un sejur sau circuit şi să primească un pachet complex de experienţe faţă de o vacanţă standard, obişnuită, iar o croazieră le oferă transport, cazare, masă, divertisment şi accesul să viziteze cât mai multe porturi", mai spune Casiana Băsea.

Cele mai cautate croaziere, la nivel mondial, sunt cele cu destinaţia Caraibe, întrucât marea majoritate a pasagerilor călătoresc din SUA. În ceea ce priveşte opţiunile turiştilor români, cei mai mulţi care optează pentru o croazieră aleg Mediterana, în special zona de vest, întrucât distanţa dintre portul de îmbarcare şi punctul de plecare din România este relativ mică şi se poate ajunge mai uşor cu un zbor de linie sau un zbor low cost, potrivit companiei.

"O vacanţă de tip croazieră aduce multe avantaje. În primul rând, turiştii care aleg să meargă într-o croazieră pot să-şi planifice fiecare zi aşa cum vor, pot să iasă în oraş să aibă parte de o zi activă de vizită sau pot sta la plajă sau să rămână pe vas să facă plajă şi să fie răsfăţaţi de echipajul de la bord. În decursul unei săptămâni vor vizita 5-6 oraşe port diferite care, de cele mai multe ori, dacă ar fi să le viziteze pe cont propriu, ar presupune o cheltuială mult mai mare, dar şi mai multă oboseală", mai spune Casiana Băsea.

În Europa, cele mai populare porturi de îmbarcare din această destinaţie sunt Barcelona, Civitavecchia (Roma), Genova, Savona şi Napoli. Sunt căutate şi croazierele în zona Europei de Nord, în statele baltice sau fiordurile norvegiene. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.