Înzestrată cu o sensibilitate aparte, dar şi cu o determinare pe măsură, Malvina Cservenschi a făcut pasul pe drumul antreprenoriatului atunci când a simţit că brăţările create de ea pot face o diferenţă în viaţa oamenilor. Iar colecţiile de bijuterii în continuă dezvoltare şi afacerile în creştere, par să fie argumentele care arată că a luat decizia potrivită, mai ales că Malvensky este primul brand românesc de bijuterii care se vinde pe unul dintre cele mai mari magazine online din lume - Luisa Via Roma - un retailer premium al celor mai importanţi designeri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În urmă cu cinci ani, a decis că e momentul să renunţe la viaţa de televiziune şi să înceapă un nou drum, cu multă îndrăzneală şi viziune, în ciuda perioadei de criză din acea vreme.  Reacţia primei cliente a fost cea care a şi determinat-o să încerce să facă mai multe astfel de brăţări.

”Am dorit şi am simţit că pot crea o legatură între dorinţele oamenilor şi îndeplinirea lor. Am dorit să creez un produs original, care să nu fie doar frumos, ci de care să aibă nevoie şi să însemne ceva. Tocmai de aceea, businessul s-a dezvoltat către a traduce simboluri şi tradiţii în aur. Şi dezvoltăm masiv această nişă de cercetare şi dezvoltare de istorie, simboluri, tradiţii”, povesteşte Malvina Cservenschi, citată de profit.ro.

Tânăra antreprenoare argumentează că fiecare piesă de bijuterie Malvensky are o însemnătate şi este dăruit sau purtat cu emoţie de clienţii săi. Sunt şapte colecţii Malvensky, cum ar fi cea dedicată copiilor – Baby Malvensky,  colecţia celor 7 arhangheli cu rugăciuni care însoţesc fiecare arhanghel, colecţia dedicată tradiţiilor şi simbolurilor – care se dezvoltă de la an la an în funcţie de poporul sau cultura care o inspiră, colecţia My First Diamond, colectia M by Malvina, care conţine piesele de bază sau colecţia Custom Made – cu proiecte speciale, bijuterii personalizate inclusiv pentru companii şi mari corporaţii.

Fără experienţă în antreprenoriat, a învăţat singură să asculte părerile oamenilor, să fie atentă la oportunităţi, să fie mereu informată şi să fie capabilă să se adapteze la schimbările din piaţă. Totodată, spune că este important să îşi evalueze mereu capacităţile de manager, cu mare atenţie pentru cifre, dar, în egală măsură, şi pentru clienţi şi angajaţi.

”Antreprenoriatul arată ca atunci când creşti un copil. Oricât de mult credem că înţelegem ce înseamnă, toate mamele spun că până nu eşti pus în această situaţie, nu întelegi intensitatea: iubire şi plăcere enormă, dar foarte greu şi provocator în fiecare zi şi noapte. Subliniez şi noapte. În business timpul este extrem de relativ, la fel şi banii. Te raportezi la ei înţelegând miza, randamentul, marjele, efectele, beneficiile, riscurile, dar şi oamenii şi cum funcţionează ei”, mai explică ea.

Businessul Malvensky s-a născut într-o perioada de criză, a intrat  pe piata românească cu un produs inedit care şi-a câştigat, încet, dar sigur, notorietatea. Faţa mai urâtă a succesului a fost apariţia rapidă a multor produse asemănătoare, de la bijuterii până la modalitatea de împachetare şi promovare. Antreprenoarea îşi protejează însă creaţiile şi îi încurajează pe tinerii aflaţi la începutul carierei antreprenoriale să-şi materializeze pasiunea într-un mod cât se poate de autentic.

”Da, creaţiile mele sunt copiate. Astăzi nu mai e o joacă să te aventurezi în a copia creaţiile Malvensky. Şi nu mă refer la bănuţii pe şnur, inimioare, băieţei, fetite, trifoi şi alte piese mici din aur pe care le face toată lumea. Mă refer la piesele create şi desenate exclusiv de mine, cum ar fi motivele şi tradiţiile din folclorul românesc care mă inspiră, traduse în aur prin modul cum le-am interpretat eu. Mă refer deasemenea la colecţia Infinity, unde, într-adevăr, inspiraţia mea a fost Brâncuşi, dar traducerea ei în aur este interpretarea, creaţia, munca mea şi a echipei mele. Toate aceastea sunt astăzi marcă înregistrată OSIM şi copierea lor este pedespsită conform legii. Este tot ce aleg să fac, să nu hrănesc un astfel de mediu. Dar îi încurajez pe tineri să îşi materializeze pasiunea în mod autentic. Este o graniţă atât de fină azi între a te inspira şi a copia încât orice alt demers ar fi o pierdere de timp şi de energie", mai spune creatoarea brandului Malvensky.

Cea mai mare provocare pentru ea a fost să găsească o cale de mijloc între ceea ce îşi dorea şi ceea ce reprezenta, în fapt, conducerea unui business.

Mărturiseşte că nu îşi aminteşte un moment anume foarte greu de depăşit, ci ”mai degrabă momente amuzante, uitandu-mă în spate: când am învăţat să fac un NIR (nota intrarerecepţie – n.r.) sau când am citit prima oară actul constitutiv…”.

Cu toate acestea, ştie precis cui i-a vândut prima brăţară semnată Malvensky. ”Pe atunci, aveam brăţările expuse în showroom la Rhea Costa. O doamnă a intrat în showroom, a văzut brăţările şi a spus: “Wow, de cand mi-am dorit o brăţară cu şnur roşu”. Şi acela a fost începutul. Dar imi amintesc şi de prima brăţară dăruită prietenei mele Andreea Raicu. Chiar zilele trecute ne aduceam aminte împreună de acel moment”, povesteşte ea.

Cea mai recentă colecţie a sa este colecţia-capsulă pentru magazinul online Luisa via Roma, un site de modă de lux, care promovează şi comercializează cele mai mari şi consacrate branduri din lume.

”Acesta a reprezentat un obiectiv de etapă major în strategia de dezvoltare, pe care l-am bifat cu brio. Acum sunt în lucru cu cinci colecţii, despre care abia aştept să vă povestesc”, mai spune ea.

Investiţia iniţială nu a fost una foarte mare, fiindcă a avut nevoie doar de materia primă – plicuri, şnur şi pietricele. Toate acestea încăpeau într-o cutie pe care o ţinea mereu cu ea, gata ”să creeze dorinţe”.

”Acest business a crescut organic, de aceea investiţia a decurs natural, direct proporţional cu comenzile şi veniturile”, spune antreprenoarea.

Nu are deocamdată decât şapte angajaţi, dar pentru că pune mare preţ pe oamenii care îi sunt alături zi de zi în business, a decis să le ofere angajaţilor şi abonamente medicale private.

”Oamenii sunt motorul unei afaceri. Scurt. Iar eu am grijă să întreţin acest motor cât se poate de bine. Cred în echipa mea, o iubesc, îmi pasă de ea şi dezvoltăm echipa în favoarea fiecarui angajat, dar şi în favoarea lui Malvensky. Este un echilibru la care ţin mult. Cum reuşesc să îi reţin? Încerc să nu îi reţin. Încerc să îi fac să vadă, să înţeleagă, să simtă, să aleagă şi să decidă singuri. Comunicăm mult, plănuim mult, dezvoltăm, reparăm, îmbunătăţim şi creştem împreună în fiecare zi. E un proces care nu se termină niciodată şi care este o prioritate pentru mine”, spune Malvina Cservenschi.

Cu toate că, de regulă, abonamentul de sănătate (un pachet de prevenţie) este apanajul marilor companii, tot mai multe companii mici aleg această variantă.

”Este o ofertă atractivă şi valoroasă pentru angajat şi încurajez mult o astfel de abordare în companii. Arată că îţi pasă şi e un mod corect şi sănătos de a-ţi fideliza angajatul şi de a-I arăta că îţi pasă de el, de bunăstarea lui fizică, psihică şi că se poate ca locul de muncă să îl sprijine cu o astfel de platformă”, mai spune antreprenoare.

Anul trecut, Malvina Cservenschi a avut vânzări de 484.000 de euro, iar pentru anul acesta estimează o creştere de 150%-200%.

”Luna aceasta deja atingem cifra anului trecut, iar în toamnă se anunţă nişte dezvoltări şi implementări importante. Dar chiar şi fără acestea, calculele arată cel puţin o dublare a cifrei de afaceri”, mai spune ea.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.