Acţiunile Snap au scăzut marţi cu peste 40% şi au declanşat vânzări de titluri la nivelul sectorului tehnologic, după ce un avertisment privind profitul din partea companiei mamă a Snapchat a semnalat vremuri grele pentru industria publicităţii digitale, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Snap a pierdut 15 miliarde de dolari din capitalizarea bursieră, în timp ce acţiunile companiilor importante implicate în publicitatea online ale firmelor de reţele sociale au consemnat pierderi combinată de 200 de miliarde de dolari.

Acţiunile Meta Platforms, Pinterest, Twitter şi Alphabet, compania mamă a Google, au înregistrat scăderi cuprinse între 7% şi 24%.

Snap a declarat luni că se aşteaptă să rateze ţintele trimestriale de venituri şi profit stabilite cu doar o lună mai devreme şi că va trebui să încetinească angajările şi să reducă cheltuielile.

Viziunea sumbră a unuia dintre nume binecunoscute ale sectorului subliniază impactul războiului din Ucraina, al inflaţiei în creştere şi al creşterii ratelor dobânzilor asupra companiilor de socializare, chiar atunci când încercau să lase în urmâ impactul schimbărilor aduse sistemului de operare iOS de către Apple.

 ”Snap este un reper pentru publicitatea online şi atunci când vezi o slăbiciune acolo, te gândeşti automat la Facebook, Pinterest şi Google. Odată ce începi să te gândeşti la Google, atunci pieţele încep să se vândă”, a spus Dennis Dick, trader la Bright Trading.

Vânzările de acţiuni de marţi vin la câteva zile după ce un sondaj al Bank of America în rândul managerilor de fonduri a indicat că investitorii devin din ce în ce mai conservatori în ceea ce priveşte acţiunile tehnologice, o inversare puternică a tendinţei optimiste din ultimii 14 ani.

Acţiunile Snap au fost tranzacţionate la 13,3 dolari pe unitate, sub preţul de 17 dolari pe unitate obţinut în oferta publică iniţială din 2017.

Analiştii au spus că previziunile Snap pentru profitul de bază sugerează că cheltuielile vor depăşi creşterea veniturilor, având în vedere că numărul de angajaţi a crescut cu 52% în trimestrul anterior.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.