Victoria & Albert Museum din Londra expune de sâmbătă picturi, haine şi obiecte ale artistei mexicane Frida Khalo, între care proteza sa cu cizmă roşie, într-o expoziţie foarte personală prin care publicul să înţeleagă mai bine o personalitate care contnuă să fascineze, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Prezentată până pe 4 noiembrie, prin expoziţia "Frida Kahlo: Making Her Self Up" vizitatorii vor descoperi mai mult de 200 de obiecte care provin din Casa Azul, locuinţa copilăriei care a fost şi atelier de pictură, situat în cartierul Coayacan dion Mexic şi unde Frida Kahlo a murit în 1954, la vârsta de 47 de ani. 

Această casă albastră a fost şi refugiu între 1936 şi 1938 pentru revoluţionarul Leon Trotski, care a fost amantul artistei. 

Alături de rochii, bijuterii, picturi, fotografii de familie şi corsete medicale ale artistei figurează şi o piesă specială, piciorul ei protetic. Un obiect pe care ea l-a decorat realizând un picior "foarte modern, foarte frumos", a afirmat comisarul expoziţiei Circe Henestrosa. Proteza este încălţată cu o cizmă roşie "pe care ea a adăugat motive de broderie chinezească, precum şi un clopot, pentru a fi mai vizibilă. De ce să fi fost o proteză urâtă? Frida Khalo era o artistă", a sublinat Circe Henestrosa.

Fiica unui fotograf german şi al unei mexicance, artista a suferit în copilărie de poliomielită. Şi a rămas cu o atrofie la piciorul drept, care i-a fost în final amputat în 1953, cu un an înainte de moartea sa.

La 18 ani, întorcându-se de la şcoală, ea a fost victima unui accident când autobuzul în care se afla s-a lovit de un tramvai. I-a fost perforat abdomenul de o bară de oţel şi a suferit numeroase alte fracturi, în special la picior. Mai multe sechele au împiedicat-o să aibă copii. 

Accidentul a marcat sfârşitul studiilor sale de medicină, dar şi începutul carierei artistice. A început să picteze în timpul lungii sale convalescenţe, graţie unui şevalet special care i-a permis să realizeze numeroase autoportrete stând în pat. 

Printre piese de îmbrăcăminte expuse se află ''huipil'', bluze tradiţionale mexicane, în culori vii şi ornată cu broderii.

Purtând 'astfel de piese, Frida dorea să-şi ''arate identitatea mexicană'', explică curatoarea, dar şi să-şi ''ascundă piciorul''. ''Artista era incredibil de feminină, nu se lăsa definită de handicapul său'', adaugă curatoarea.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.