Oamenii de ştiinţă au anunţat că au descoperit un embrion de dinozaur perfect conservat într-un ou găsit în China în anul 2000, relatează BBC.

Cercetătorii au precizat că embrionul se afla pe punctul de a ieşi din ou, la fel ca un pui de găină, şi estimează că are o vechime de cel puţin 66 de milioane de ani.

Este considerat că aparţine unui oviraptorozaur, dinozaur theropod fără dinţi, şi a fost botezat Baby Yingliang.

Dr. Fion Waisum Ma a spus că este „cel mai bun embrion de dinozaur descoperit vreodată”.

Descoperirea lui permite cercetătorilor să înţeleagă mai bine legătura dintre dinozauri şi păsările din zilele noastre. Fosila arată că embrionul se află într-o poziţie curbată, comportament remarcat la păsări cu scurt timp înainte de eclozare.

„Acest lucru indică faptul că un astfel de comportament la păsările moderne a evoluat şi îşi are originea în strămoşii lor dinozauri”, a declarat dr. Ma pentru AFP.

Oviraptorozaurul, care se traduce ca „şopârlă ce fură ouă”, era un dinozaur cu pene care a trăit în regiuni care astăzi reprezintă Asia şi America de Nord, în timpul Cretacicului târziu, între 100 şi 66 de milioane de ani în urmă.

Paleontologul prof. Steve Brusatte, care a făcut de asemenea parte din echipa de cercetare, a scris pe Twitter că aceasta este „una dintre cele mai uimitoare fosile de dinozaur” pe care le-a văzut vreodată şi că dinozaurul era pe punctul de a ieşi din ou.

Baby Yingliang măsoară 27 de cm în lungime, iar fosila se află la Yingliang Stone Nature History Museum din China.

Oul a fost descoperit în Ganzhou, în 2000, dar s-a aflat în depozit următorii 10 ani. Le-a atras atenţia cercetătorilor când au început lucrările de construcţie la muzeu şi a fost nevoie ca fosilele să fie sortate.

O parte din corpul dinozaurului este acoperită de pământ solidificat şi cercetătorii vor folosi tehnici avansate de scanare pentru a crea imaginea întregului schelet.