Ultima fotografie făcută de sonda spaţială Rosetta înainte de a se ciocni de cometa 67P a fost descoperită recent de cercetătorii de la Agenţia Spaţială Europeană (ESA), informează The New York Times.

Cercetătorii credeau că au recuperat toate imaginile înregistrate de sonda spaţială în cei doi ani în care a "supravegheat" cometa. Însă joi aceştia au anunţat că au găsit o ultimă fotografie de la ultima transmisie a Rosettei.

Se poate vedea suprafaţa pietroasă a Cometei 67P surprinsă de la o înălţime de aproape 20 de metri şi acoperă un metru pătrat de teren. Fotografia trimisă anterior, ultima cunoscută, era făcută de la aproape 25 de metri. Împreună cele două imagini arată momentul final al primei vizite a umanităţii, prin intermediul sondei, pe o cometă.

În prezent, oamenii de ştiinţă studiază informaţiile colectate în speranţa că vor afla mai multe detalii despre cum s-a format Cometa 67P şi ce rol a avut în evoluţia sistemului solar.

Misiunea Rosetta avea ca obiectiv principal o mai bună cunoaştere şi înţelegere a felului în care s-a format Sistemul Solar. Lansată în martie 2004, sonda Rosetta, care a parcurs 7,9 miliarde de kilometri, a însoţit din august 2014 cometa ”Ciuri”. Prăbuşirea sondei Rosetta pe cometa ”Ciuri” s-a petrecut la o distanţă de 720 de milioane de kilometri faţă de Terra. Rosetta a fost comandată de la distanţă de Centrul european pentru operaţiuni spaţiale (ESOC) din oraşul german Darmstadt, pe 30 septembrie 2016.

Sonda Rosetta şi-a folosit ultimele resurse de energie pentru a acumula şi a transmite spre Terra cât mai multe date ştiinţifice în ultimele ore ale misiunii sale.

Rosetta a fost o misiune a Agenţiei Spaţiale Europene (ESA), realizată în colaborare cu NASA.

Obiectivul misiunii Rosetta, iniţiată în urmă cu peste 20 de ani, a vizat obţinerea de informaţii care să îi ajute pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă mai bine evoluţia Sistemului Solar, întrucât cometele sunt considerate ”vestigii” ale materiei primitive care există în cosmos în momentul naşterii unor sisteme solare.