Doi jurnalişti turci ai agenţiei americane Bloomberg acuzaţi că au încercat să saboteze economia turcă după un articol despre prăbuşirea lirei au apărut vineri în faţa unui tribunal din Istanbul, potrivit AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cei doi jurnalişti fac parte din zeci de inculpaţi care vor fi judecaţi în cadrul aceluiaşi proces, în care sunt acuzaţi că au publicat glume despre situaţia economică. 

Kerim Karakaya şi Fercan Yalinkilic de la Bloomberg sunt acuzaţi că au încercat să "atenteze la stabilitatea economică a Turciei", ca urmare a unei plângeri depuse de Agenţia de reglementare şi de supraveghere a sectorului bancar (BDDK). 

Articolul incriminator a fost publicat în august 2018, în momentul în care lira turcească se prăbuşea în faţa dolarului american, în plină criză diplomatică cu Statele Unite. 

Un procuror turc a cerut în iunie până la cinci ani de închisoare pentru cei doi jurnalişti.         

"Nu reuşesc să înţeleg de ce articolul nostru a stârnit o astfel de reacţie", a declarat Karakaya în faţa tribunalului, potrivit unei jurnaliste de la AFP de la faţa locului.

Alţi inculpaţi s-au arătat uimiţi că au fost acuzaţi pentru comentarii publicate pe reţelele de socializare. 

Reprezentantul organizaţiei Reporters sans frontières (RSF) în Turcia, Erol Onderoglu, prezent la audiere, a estimat că acest proces "ilustrează o nouă tendinţă îngrijorătoare care vizează ascunderea afacerilor economice". 

Judecătorul a respins cererile de achitare prezentate de avocaţi şi a amânat procesul până la 17 ianuarie 2020.        

În aprilie, preşedintele Recep Tayyip Erdogan a criticat dur mass-media occidentale pe care le-a acuzat că maximizează dificultăţile economice din Turcia, în special pe The Financial Times pentru un articol despre Banca centrală turcă. 

Economia turcă traversează o perioadă în special dificilă, anul acesta cunoscând prima recesiune din ultimii 10 ani, cu o inflaţie de 20% şi o prăbuşire a lirei turceşti care a pierdut aproape o treime din valoarea sa faţă de dolar anul trecut. 

În iulie, grupul SETA, apropiat de putere, a publicat un raport în care a citat numele unor jurnalişti turci care lucrează pentru mass-media străine, acuzându-i că folosesc "un limbaj antiguvernamental".                

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.