CEO-ul Netflix, Ted Sarandos, a prezentat scuze pentru felul în care a comunicat cu echipa legat de programul special „The Closer” al lui Dave Chappelle, punctând că a greşit şi că ar fi trebui să recunoască iniţial că angajaţii lui „sufereau” din cauza deciziei serviciului de streaming de a difuza show-ul de stand up.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Într-un interviu acordat The Hollywood Reporter marţi seară, înainte de protestul programat de angajaţi ai Netflix pentru miercuri, Sarandos a spus că programul lui Chappelle era conform cu poziţia companiei privitor la „exprimarea artistică” şi că nu a crezut că ar fi „potrivit” să adauge vreun avertisment legat de conţinutul dăunător al acestuia.

El a trimis două notificări echipei Netflix legat de părerea lui despre „The Closer”, însă ambele au stârnit nemulţumirea lor şi a unor organizaţii, precum GLAAD.

„Poziţia mea nu s-a schimbat. Pot să spun că am dat-o în bară cu acele comunicate în două feluri. În principal, trebuia să fi recunoscută în acele e-mail-uri că un grup dintre angajaţii noştri sufereau şi se simţeau răniţi din cauza unei decizii de business pe care am luat-o. Iar eu, în loc să recunosc asta mai întâi, am ajuns direct la justificări. Acelor e-mail-uri le-a lipsit umanitatea, modul în care îmi place şi în general comunic cu echipele noastre”.

Al doilea mod, a spus Sarandos, a fost faptul că e-mail-ul publicat a fost scos din context. „Era parte dintr-o conversaţie în derulare, iar acea chestiune legat de vătămarea în lumea real a fost mult prea simplistă şi făcea referire la ceea ce discutaserăm mai devreme în acea zi”.

El a subliniat: „Desigur, continuţul şi poveştile aduc schimbări în lume, uneori pozitive, alteori negative. (...) Aşadar, a fost o comunicare foarte stângace care a ajuns public”.

Sarandos a precizat că este „100% convins” că un conţinut prezentat pe ecran „are impact în lumea reală, pozitiv şi negativ”.

El consideră că includerea acelui program special corespunde ofertei de comedie pe Netflix, precum şi brandului lui Chappelle şi „este una dintre acele dăţi când este ceva pe Netflix care nu o să vă placă”.

Angajaţii care vor protesta miercuri au în plan să prezinte conducerii serviciului de streaming o listă de cereri. Întrebat dacă Netflix va fi dispus să le accepte, Sarandos a răspuns: „Suntem foarte dedicaţi incluziunii, pe ecran şi în spatele camerei şi la locul de muncă. Vreau ca toată lumea să înţelegă că suntem foarte angajaţi în sprijinirea libertăţii artistice a creatorilor care lucrează la Netflix. Vrem să sporim reprezentarea pe ecran şi în spatele lui şi vom învăţa şi îmbunătăţi modul în care ne vom aborda aceste provocări pe măsură ce apar”.

Angajaţii nu cer ca „The Closer” să fie eliminat, ci să existe avertismente legat de conţinut. „Există deja o restricţie din punct de vedere al vârstei pentru limbajul conţinut, iar Dave însuşi oferă un avertisment explicit la începutul show-ului, aşa că nu cred că este necesar în acest caz”.

CEO-ul a mai subliniat că Netflix rămâne dedicat transparenţei şi că nu are în plan să schimbe operaţiunile interne.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.