Ted Sarandos, COO al Netflix, a spus, joi, la o sesiune de întrebări şi răspunsuri organizată la Roma, că i se pare frustrantă dezbaterea legată de regulile de distribuţie de la Festivalul de Film de la Cannes, din cauza cărora Netflix s-a retras de la eveniment. Dacă ar fi prezentat filmele în cinematografe franceze, aşa cum cere noul regulament al festivalului, compania ar fi fost obligată de legea din Franţa să aştepte trei ani pentru a lansa aceste producţii pe platforma de streaming.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Îmi place experienţa Festivalului de Film de la Cannes. Cineaştii noştri, de asemenea. Însă, influenţa pe care o are Festivalul de Film de la Cannes asupra lumii nu este una considerabilă. Influenţa oricărui festival este mică în comparaţie cu felul în care distribuţia a fost complet democratizată de internet. Ideea că nu poţi fi văzut fără aceste festivaluri este un nou fenomen. Eu mă gândesc la aceste festivaluri ca la o celebrare a artei, nu neaparat ca la un instrument de distribuţie important. Este o poveste despre artă şi este o poveste despre business – iar acestea nu sunt spuse întotdeauna împreună”, a spus Ted Sarandos.

„Un festival de film este o modalitate de a democratiza storytellingul. Unii oameni vor vedea o producţie într-un festival, vor investi în acel film, iar acesta va fi istribuit peste tot. Astăzi Internetul joacă în mare parte acest rol. Festivalurile, inclusiv Cannes, au devenit o platformă pentru a obţine prestigiu şi un mod de a te reconecta la arta filmului”, a continuat el.

Sarandos a adăugat că dezbaterea despre regulile de distribuţie la Festivalul de Film de la Cannes i se pare frustrantă, Franţa fiind singura ţară în care filmele distribuite în cinema nu pot fi lansate pe platforma de streaming decât cu 3 ani mai târziu. 

„Găsesc frustrantă dezbaterea despre regulile de distribuţie la Festivalul de la Cannes. Franţa este singurul loc din lume în care dacă prezint un film în cinema, nu îl pot lansa pe Netflix decât după 3 ani. Este o lege. Deci dacă prezint un film în cinematografele franceze, înseamnă că timp de 3 ani nu îl pot oferi milioanelor de utilizatori Netflix din Franţa. Nu cred că ar fi un acord benefic filmului sau clienţilor (...) Cannes vrea să programeze cele mai bune filme din lume, iar anul trecut au fost două filme Netflix, anul acesta, la fel, dar când au spus să venim în afara competiţiei am refuzat”, a explicat Sarandos.

„Nu încerc să schimb legile din nicio ţară din lume”, a spus Ted Sarandos, întrebat despre eventuale intenţii de a contesta acea lege a Franţei.

Sarandos a mai spus că Netflix vrea să fie acolo unde este şi publicul, iar acesta obişnuieşte să vizioneze cele mai multe filme în propriile locuinţe.

„Noi vrem să fim acolo unde este publicul. Iar publicul, pentru cele mai multe filme, este acasă. Este o experienţă pentru oamenii care vor să iasă şi să vadă filme la cinema – este minunat. Am lansat anul trecut 33 de filme în cinematografe. Unele dintre ele au rulat până la 5 săptămâni în cinematografe. Dar, în general, fereastra pentru filme este prea mare – timpul în care acestea nu ajung la public este prea îndelungat. Trei ani este extrema – în Franţa, dar, în SUA, cele 9 filme nominalizate la Oscar au fost disponibile în cinematografe, fără a avea spectatori. Toate locurile erau disponibile. Acele filme au rulat pentru 635 milioane de scaune goale. 93% din timp acel film a rulat pentru un scaun liber. Ce ar fi să începem cu întrebarea: este vizionat acest film? Sunt împotriva ferestrelor şi a timpului pierdut, în care filmele nu ajung la public”, a explicat Sarandos.

„Academy Awards va întâmpina o provocare, la fel şi Festivalul de Film de la Cannes – cum rămâi relevant când filmele despre care vorbeşti sunt irelevante pentru public?”, a adăugat el.

Ted Sarandos a mai precizat că motivul pentru care în prezent Netflix nu prezintă filme în mai multe cinematografe este că acestea nu le programează în fiecare zi.

„Nu suntem în festivalul de la Cannes, deoarece câteva persoane din consiliul festivalului care operează cinematografe au votat pentru a ne exclude”, a punctat el, adăugând că anul trecut Netflix a proiectat filme în 40 de oraşe în afara SUA.

Sarandos a mai spus că el obinuieşte să meargă des la cinematograf şi că îi face plăcere şi a mai explicat că mulţi cineaşti şi-au făcut filmele pentru a fi vizionate la cinema, mentalitate care, în timp, se va schimba.

„Eu merg des la cinematografe şi îmi face plăcere. Multe cineaşti şi-au făcut filmele pentru a fi vizionate aşa – şi vor să le vadă vizionate astfel. Nu este vorba despre ego, este în parte despre a le fi realizată viziunea. În timp, din ce în ce mai mulţi regizori vor vedea filme la televizor şi vor lucra pentru a îşi vedea propriile filme la televizor. Distribuţia este o poveste de business, iar cinematografie una despre artă”, a spus Sarandos.

Potrivit lui Thierry Frémaux, delegatul general al Festivalului de Film de la Cannes, două producţii Netflix oferite de companie ar fi fost dorite de festival pentru ediţia de anul acesta: „The Other Side of the Wind”, peliculă neterminată a lui Orson Welles, spre a fi prezentat în afara competiţiei, şi un al film al cărui nume nu a fost dezvăluit.

Platforma a avut două filme în competiţia festivalului de anul trecut - „Okja”, de Bong Joon-jo, şi „The Meyerowitz Stories”, de Noah Baumbach - însă a anunţat că acestea nu vor fi distribuite în cinematografe. Acest fapt a provocat indignare în rândul reprezentanţilor cinematografelor franceze, iar organizatorii festivalului s-au văzut nevoiţi să schimbe regula de selecţie pentru viitoarele ediţii. Astfel, vor fi selectate doar filme ai căror realizatori îşi iau angajamentul să le distribuie în cinematografele din Franţa.

Cea de-a 71-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes va avea loc în perioada 8 - 19 mai.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.