Teatrul Nottara din Bucureşti şi Asociaţia de Luptă Împotriva Bolii Parkinson lansează o campanie de informare şi educare intitulată „Grija pentru cei dragi este cel mai frumos cadou”, cu scopul de a aduce în atenţia publicului importanţa diagnosticării la timp a bolii Parkinson, cea de-a doua afecţiune neurologică progresivă ca frecvenţă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În cadrul parteneriatului cu Teatrul Nottara, actorii Ioana Calotă, Răzvan Bănică şi Vlad Zamfirescu au acceptat să fie ambasadori ai campaniei. Fiecare a filmat câte un videoclip ce va fi difuzat în luna decembrie, în care a împărtăşit poveşti personale şi a transmis informaţii despre Boala Parkinson, ale cărei simptome pot fi uşor confundate la început cu procesul natural de îmbătrânire.

„Am primit nenumărate daruri de la mama: plăcerea de a cânta, dragostea pentru portul popular sau bucuria de a merge împreună în natură. Cred că toţi ar trebui să facem tot ce ţine de noi să ne avem părinţii aproape cât mai mult timp. Am acceptat cu bucurie să fac parte dintr-o campanie care are un mesaj emoţionant, în care eu cred sincer: grija pentru cei dragi chiar e cel mai frumos cadou”, a declarat Ioana Calotă.

„Implicându-mă în această campanie, am avut ocazia să aflu mai multe despre Boala Parkinson. De exemplu, că această afecţiune nu afectează doar persoanele în vârstă sau că înseamnă mai mult decât tremorul pe care îl recunoaştem cu toţii. M-am bucurat să aflu că există însă tratamente care pot ajuta pacienţii să ţină boala sub control. Cred că toţi ar trebui să ne informăm mai mult despre ce înseamnă Boala Parkinson”, a adăugat Răzvan Bănică.

Vlad Zamfirescu, cel de-al treilea ambasador al campaniei, a văzut îndeaproape ce presupune această afecţiune, atunci când profesorul său de la facultate, Ion Cojar, s-a îmbolnăvit, şi recunoaşte că, la început, nu a ştiut cum să se raporteze la Boala Parkinson şi ce ar putea să facă să îl ajute pe omul pe care îl admira. „M-am implicat în această campanie tocmai pentru că am văzut cu ochii mei ce înseamnă Boala Parkinson pentru un pacient şi ştiu cât de important este să primeşti diagnosticul cât mai devreme, pentru a putea primi tot ajutorul de care este nevoie. Mergeţi la medicul neurolog sau programaţi-vă părinţii la un control!”, a spus actorul. 

În cadrul campaniei vor avea loc şi alte activităţi, de la difuzarea unui mesaj audio informativ înainte de spectacole, la discuţii cu medicul neurolog după anumite reprezentaţii, pe parcursul lunii decembrie.

„Cred că pe lângă rolul cultural sau de divertisment pe care îl îndeplineşte teatrul, există şi rolul de actor social pe care acesta are, măcar ocazional, datoria să şi-l asume. Este motivul pentru care ne-a bucurat invitaţia de a face parte din această campanie”, a declarat Marinela Ţepuş, directorul Teatrului „Nottara”.

Peste 72.000 de pacienţi sunt diagnosticaţi în acest moment cu boala Parkinson, aceasta fiind cea de-a doua afecţiune neurologică progresivă ca frecvenţă. Prevalenţa acestei boli creşte odată cu vârsta. Astfel, dacă la vârsta de 65 de ani prevalenţa este de aproximativ 1%, la 85 de ani aceasta ajunge până la 3,5%.
Boala se manifestă cu până la 10 ani înainte de apariţia simptomelor motorii, iar la început simptomele pot fi confundate cu procesul normal de îmbătrânire. Viteza de progresie a bolii este variabilă de la pacient la pacient. Deşi tremorul este cel mai cunoscut simptom al bolii Parkinson, afecţiunea implică şi: rigiditatea mişcărilor, instabilitatea posturală, tulburări de vorbire şi chiar tulburări cognitive.

Dacă urmează recomandările medicului neurolog, pacienţii pot avea o viaţă activă, mulţi ani după stabilirea diagnosticului, iar tratamentele disponibile permit controlul bolii chiar şi în stadiile avansate ale acesteia.

„Grija pentru cei dragi este cel mai frumos cadou” este o campanie de informare iniţiată de Asociaţia de Luptă Împotriva Bolii Parkinson, în parteneriat cu AbbVie şi Primăria Municipiului Bucureşti, prin Teatrul „Nottara”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.