Teatrul Mic din Bucureşti va prezenta primul spectacol în premieră din acest an, „Viaţa şi moartea lui Richard al II-lea”, după William Shakespeare, în regia şi versiunea scenică a lui Radu Iacoban, miercuri 7 februarie, de la ora 18.30, în Sala Atelier a instituţiei teatrale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În acest spectacol – cea de-a zecea premieră a teatrului în decursul unui an – spectatorii vor fi martori ai detronării ultimului rege legitim al Angliei, Richard al II-lea, moment care a coincis cu instaurarea unei noi dictaturi de către Henry al IV-lea, conducător iubit de popor.

Potrivit lui Radu Iacoban, povestea lui Richard al II-lea, încoronat la doar 10 ani, atunci când a murit bunicul său, Edward al III-lea, devine o metaforă a instabilităţii politice actuale, dar şi a ideii că „nu există bine sau rău, există doar efecte ale deciziilor conducătorilor şi influenţe directe asupra cetăţenilor”.

Următoarele reprezentaţii ale spectacolului vor avea loc pe 8 februarie, 28 februarie şi 1 martie, tot de la ora 18.30.

Biletele sunt disponibile online pe Bilet.ro şi la casa de bilete a Teatrului Mic.

Din distribuţia spectacolului fac parte: Ionuţ Vişan (Richard al II-lea), Tudor Aaron Istodor (Henry Bolingbroke, duce de Hereford), Cristi Iacob (Gaunt, York, Episcopul Carlisle),Vlad Logigan (Aumerle), Alexandru Voicu/Lucian Iftime (Mowbray, Bushy, Northumberland), Gabriela Iacob (Ducesa de Gloucester, Regina Isabel, Ducesa de York), Cezar Grumăzescu (Green, Willoughby, Grădinar) şi Andrei Seuşan (Bagot, Ross, Grădinar).

Tragedia „Richard al II-lea” a fost aplaudată de publicul vremii şi a reprezentat un succes încă de la publicarea în ediţiile in quarto din 1597, informează Teatrul Mic.

Premiera naţională a acestui titlu celebru avea loc chiar pe scena Teatrului Mic, în anul 1966, sub semnătura regizorală a lui Radu Penciulescu, pe atunci director al instituţiei, cu Victor Rebengiuc în rolul monarhului detronat şi cu Ion Marinescu în rolul lui Henry Bolingbroke. A fost catalogată, chiar de către regizor, drept „un fenomen colectiv, care solicită, prin subiectivismul interpretării de pe scenă, sutele de subiectivisme din sală”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.