Platforma audio online Spotify a lansat marţi un test de podcasturi cu conţinut plătit, fără deducerea comisionului în primii doi ani, în comparaţie cu Apple, celălalt gigant din sector, scrie AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Fiecare podcast va putea configura un abonament plătit care va oferi acces la conţinut exclusiv, cel mai adesea, în completarea programelor sale accesibile, acestea sunt gratuite, a indicat Spotify într-un comunicat. 

Formula, încă în test, este rezervată pentru 12 creatori de podcast pentru moment, dar platforma audio prevede să se extindă în toate producţiile "în lunile viitoare". 

În primii doi ani, Spotify nu va percepe niciun comision pe sumele plătite podcasturilor de către abonaţi. Înainte de 2023, se va impune un comision de 5%. 

Apple a indicat săptămâna trecută că va propune un serviciu echivalent în luna mai şi va percepe 30% din sumele plătite pentru podcasturile plătite, o cotă care va scădea la 15% după un an de abonament.

Apple este în prezent în competiţie cu Spotify, care a investit sute de milioane de dolari pentru a se dezvolta pe acest segment. 

Spotify a anunţat marţi şi un partenariat cu radioul public american NPR care rămâne, în ciuda intensificării concurenţei, liderul mondial în podcasturi.

Acordul prevede ca cinci podcasturi de la National Public Radio să poată oferi o versiune fără publicitate a programelor lor printr-un abonament plătit, un punct de cotitură în istoria NPR, care privilegiase întotdeauna accesul liber la conţinutul său până acum.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.