Audienţele înregistrate de televiziuni pe parcursul anului trecut au fost puternice, în ciuda creşterii numărului utilizatorilor de platforme de video la cerere, precum Netflix şi Amazon, potrivit unui raport lansat, luni, de Eurodata TV Worldwide, scrie AFP.com.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit acestui raport, o persoană obişnuită din lume a petrecut, în medie, aproape trei ore pe zi în faţa televizorului anul trecut.

Raportul Eurodata TV Worldwide arată că americanii şi canadienii au fost cei mai mari dependenţi de televiziune, urmărind programe TV, pe parcursul anului trecut, în medie, 4 ore şi 3 minute pe zi.

Pe cel de-al doilea loc în clasament se află europenii, care au urmărit programe TV în medie 3 ore şi 49 de minute pe zi. Topul a fost completat de Rusia şi Brazilia, potrivit raportului realizat cu date provenite din 95 de ţări.

„Perioada de timp pe care oamenii o petrec în faţa televizoarelor se menţine la înălţime, în ciuda creşterii disponibilităţii de conţinut online”, a spus Frederic Vaulpre, vicepreşedinte Eurodata TV Worldwide, la evenimentul MIPTV, la care a fost prezentat raportul. 

„A fost observată o mică scădere a vizionării programelor TV în America de Nord şi Asia, dar cifrele se află în creştere încă în America de Sud, iar în Europa se menţin la cele mai înalte niveluri din istorie”, a mai spus el. 

Asiaticii urmăresc programe de televiziune mai puţin decât telespectatorii din alte pieţe TV importante. Aceştia petrec în medie două ore şi 25 de minute pe zi în faţa televizorului. În China, media este de două ore şi 12 minute pe zi.

Totuşi, potrivit raportului, comportamentul de consum de conţinut video se află în schimbare. Tinerii au petrecut mai mult timp utilizând telefoane mobile, de multe ori urmărind înregistrările unor programe TV în acest fel.  

În Suedia, una dintre ţările cele mai avansate din punct de vedere digital, tinerii adulţi au urmărit aproape două ore de programe TV pe zi.

Potrivit Eurodata TV, cei mai mulţi tineri care au urmărit programe TV pe internet sau prin servicii care oferă reluările acestora s-au conectat pentru a urmări show-uri create special pentru ei. Între aceste programe s-au numărat reality show-uri şi drame pentru tineri, iar audienţele acestor producţii au fost uneori de două ori mai mari pe internet decât cele înregistrate în perioadele de difuzare TV. 

SUA şi Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord rămân cei mai mari exportatori de programe TV şi formate, devansând Franţa, Germania şi Turcia, ale căror seriale create pentru familii au avut succes în Orientul Mijlociu, America de Sud şi Peninsula Balcanică.

Raportul a mai arătat că anul trecut au fost mai puţine show-uri de succes la nivel internaţional, precum „The Voice”, decât în trecut.

„Producţiile locale merg cel mai bine în cele mai multe pieţe”, a spus Avril Blondelot, reprezentantă Eurodata TV.

Potrivit lui Blondelot, trendul observat în rândul producătorilor şi posturilor TV anul trecut a fost crearea de conţinut pentru publicuri-ţintă (tineri, femei sau persoane în vârstă), mai degrabă decât lansarea unor show-uri care să atragă mai multe tipuri de public.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.