O nouă colecţie de artă digitală NFT (non-fungible token) - alături de cei mai cunoscuţi street-artişti ai momentului - este lansată de galeria de artă contemporană "Anca Poteraşu".
Curatoriată de Raluca Nestor Oancea, expoziţia "Occupy the blockchain" va avea vernisajul miercuri, 21 iulie, începând cu ora 18.00, în spaţiul galeriei de pe Popa Soare 26, şi va prezenta lucrările artiştilor: ACVM/ Tudor Chiliman, Ada Muşat, Aeul, Alex Baciu, ATOMA, ERPS, HOMEBOY LDJ, Irlo, Kero Zen, Lucian Sandu Milea, Obie Platon, Ortaku, Pisica Pătrată, Pandele, robert OBERT, SeReBe.
Artiştilor menţionaţi li se va alătura invitatul special, grupul kinema ikon, iniţiator al artei media digitale în România, cu o instalaţie ce recontextualizează propriile lucrări NFT, iar începând cu ora 20.00, artistul dyslex va realiza un live sound performance.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
Colecţia va fi lansată pe Blockchain.art (BCA), o platformă dedicată lumii artei, deschisă tuturor formelor de artă digitală.
BCA a lansat o versiune beta a aplicaţiei construită în ecosistemul Polkadot Network. În special, beta-ul închis BCA este construit pe RMRK.app, care este o platformă NFT din reţeaua Kusama. Reţelele Polkadot şi Kusama, rulează sisteme alternative de minare (proof of stake) care reduc consumul de energie, astfel dovedindu-se mai sustenabile decât alte reţele de blockchain.
"Arta NFT sau Crypto art evoluează liber şi distribuit, după modelul crypto-monedelor. Fiecare lucrare înscrisă pe una dintre platformele specializate (Nifty Gateway, OpenSea, Hic et Nunc, MakersPlace, SuperRare, Async Art, Zora, KnownOrigin, Foundation) preia o poziţie în blockchain, garantată de un cod unic generat automat, fără controlul unei bănci sau consorţiu financiar. Libertatea maşinică are totuşi propriile riscuri. În cazul pierderii codului unic de acces la portofelul virtual, nicio autoritate umană sau bancară nu este capabilă să intervină pentru a opri disoluţia investiţiei într-un void virtual (vezi legenda excentricului crypto-milionar Mircea Popescu, găsit mort pe o plajă din Costa Rica, şi a averii sale irecuperabile). În opinia noastră, aşa cum internetul a fost la un pas de a fi înghiţit de neoliberalismul dotcom iar social media a trecut printr-o Social dilemma, pericolul Crypto artei este de a se rezumă la recircularea brandurilor din spatele unor influenceri, la simpla re-monetizare a unor nume, uitând să producă artă. Conturarea unei estetici proprii depinde de disponibilitatea artiştilor de a relansa un manifest de tip Tactical Media, ocupând acest medium cu propriile mesaje".
Galeria "Anca Poteraşu" lansează o colecţie NFT unică din care fac parte cei mai importanţi scriitori de graffiti/muralişti români: ACVM/ Tudor Chiliman, Ada Muşat, Aeul, Alex Baciu, ATOMA, ERPS, HOMEBOY LDJ, Irlo, Kero Zen, Lucian Sandu Milea, Obie Platon, Ortaku, Pisica Pătrată, Pandele, robert OBERT, SeReBe.
Aceştia îmbină arta stradală cu activismul social, dansul contemporan, ilustraţia, comicsul, grafica digitală, instalaţia, pictura (cu elemente punk, pop, suprarealiste, fantasy, sf, tattoo).
Ei sunt cei care au instaurat Noua Ordine Murală (Irlo, Obie Platon, Kero Zen), au doborât recorduri pentru cel mai mare mural din ţară sau cel mai mare calcan de pe Arthur Verona (Irlo, Alex Baciu), au colaborat cu muzicieni celebri (Obie Platon şi Roger Waters), au lansat spaţii experimentale, albume, proiecte culturale şi festivaluri intermediale (Tudor Chiliman şi festivalul Waha, Lucian Sandu Milea şi Carol 53, Pisica Pătrată şi celebrele sale albume, Robert OBERT şi Profeţia Urbană).
Lucrările lor au influenţat spaţiul public şi galeriile europene (Albania, Belgia, Cehia, Croaţia, Elveţia, Finlanda, Grecia, Franţa, Germania, Italia, Norvegia, Polonia, Portugalia, Regatul Unit, Republica Moldova, Serbia, Spania, Ungaria,) sau americane, au cucerit spaţialităţi exotice din China, Maroc, insulele Azores.
"Acest grup de reformatori ai spaţiului public au produs în contextul colecţiei lucrări digitale originale pornind de la demersuri street art. Pentru a-şi exprima dezaprobarea faţă de invadarea platformelor NFT cu simple copii ale unor piese de muzeu, grupul de artişti a distrus orice urmă fizică a lucrărilor. Relevantă în acest sens este tăierea celebrului porc ce poartă semnătura Aeul. Scopul lor este de a injecta platformele NFT cu discursul lor critic privitor la impactul tehnologiei şi gradul de libertate permis individului într-o societate mediatică ce facilitează disoluţia sinelui şi a autenticităţii în tandem cu diferite strategii de control tehnologic, politic, biologic", se arată în comunicat.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.