Subiecte precum religia, Holocaustul, vampirismul şi canibalismul se regăsesc anul acesta în două secţiuni ale Festivalului de Film Transilvania (TIFF), ”Umbre/ Shadows” şi ”Midnight Delirium”, dedicat genului horror din cinematografia latino-americană.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Scurtmetrajele din secţiunea ”Umbre” au fost selecţionate de Mihai Mitrică.

Din Mexic ajunge la TIFF sadicul ”Mother of God”, de Gigi Saul Guerrero, în care o tânără devine jertfă într-o ceremonie de incantare a antichristului, ”Arcana”, Jeronimo Rocha, e un film despre vrăjitorie, iar terifiantul ”Blight”, Brian Deane, este un horror psihologic despre un tânăr preot chemat să rezolve un caz de posedare dintr-un sat izolat. ”Sister Hell”, de Fredrik S. Hana, abundă în sex, violenţă şi atacuri la adresa religiei. ”Disco Inferno”, de Alice Waddington, recompensat cu premii în peste 35 de festivaluri, imaginează un iad plin de simboluri oculte şi femei în ţinute Illuminati. Animaţia ”The Mill at Calder’s End”, de Kevin McTurk, este o poveste gotică de groază despre care Guillermo del Toro spune că omagiază şi reinventează vechile filme clasice.

”Fuckkkyouuu”, regizat de Eddie Alcazar, a fost prezentat la Festivalul Sundance, cu casa închisă. Filmul explorează posibilitatea întâlnirii cu sinele din trecut. ”Into the Mud”, de Pablo Pastor, este o poveste despre teroarea de a fi urmărit şi încercarea de a scăpa din mâinile prădătorului. Din secţiune face parte horror-ul ”The Pond”, iar mitul lui Frankenstein primeşte o interpretare modernă în ”Saint Frankenstein”. Între suprarealism şi macabru pendulează şi ”Messe Noir”, clipul trupei Behemoth, iar pe Dorian Boguţă spectatorii îl vor redescoperi în rolul de regizor în ”Sfârşit”.

”Sister Hell”
”Sister Hell”

Juriul Shadows Shorts este alcătuit din Eliran Kantor - artist şi ilustrator pentru peste 10 de coperte de album pentru formaţii rock, Carter Pilcher - fondatorul Shorts International, membru al British Academy of Film and Television Arts, şi Louis Savy - director al Sci-Fi London Film Festival.

În secţiunea ”Umbre-Lungmetraj”, printre filmele selecţionate de directorul artistic Mihai Chirilov se află ”Blind Sun”, deJoyce A. Nashawati, un thriller despre singurătatea unui imigrant ajuns în Grecia, în mijlocul unui val de caniculă, transgresivul ”Ludo”, de  Qaushiq Mukherjee, care atinge noi teritorii neexplorate ale genului horror şi are potenţialul de a schimba faţa cinema-ului horror indian. În filmul său de debut, ”Lace Crater”, Harrison Atkins amestecă genurile subtil, făcând treceri de la comedie la dramă şi explorând teme ca izolarea şi nevoia de conexiune umană sau chiar supranaturală.

Prezentat în premieră la Berlinala 2016, în secţiunea Panorama, ”Aloys”, regizat de Tobias Nölle, analizează viaţa izolată a unui detectiv scufundat într-o lume construită din înregistrările de pe camerele de supraveghere. ”Couple in a Hole” al lui Tom Geens este povestea cu accente suprarealiste a unui cuplu îndoliat, iar regizorul român Jamil Hendi debutează în lungmetraj cu producţia independentă ”Vizitatorul”, un horror care se petrece într-un apartament cu o istorie sumbră din Bucureşti, în care joacă Ionuţ Grama, Oana Irina-Duţu şi Andreea Boşneag.

Secţiunea ”Midnight Delirium”, curatoriată de Richard Peña, profesor la Columbia University şi fost director de program al Film Society of Lincoln Center, aduce o selecţie de filme horror din cinematografia latino-americană. Filmele vor fi difuzate la miezul nopţii, la TIFF.
”At Midnight I Will Take Your Soul”, de Jose Mojica Marins, este un horror brazilian cult care a lansat personajul-simbol Coffin Joe.

Vampires in Havana” e un film cubanez animat, iubit de critici, care parodiază genul horror cu vampiri, iar ”Cronos” (1994) e debutul regizorului Guillermo del Toro, este o poveste neortodoxă despre dorinţa seducătoare de a atinge nemurirea.

În ”36 Steps”, comedie neagră horror şi, totodată, satiră socială, semnată de argentinianul Adrián García Bogliano, motivele horror se suprapun unui discurs critic la adresa opresiunii femeilor. ”We Are What We Are”, de Jorge Michel Grau, este un horror mexican care analizează viaţa unei familii de canibali şi serveşte drept satiră la adresa anomaliilor sociale şi psihologice.

”Juan of the Dead”, o comedie cu zombie, care satirizează viaţa în timpul regimului lui Castro în Cuba, este şi o tentativă de a revigora industria de film cubaneză. Din epoca de aur a filmelor de gen ajunge la TIFF şi clasicul ”El Fantasma del Convento” (1934), primul film de groază sonor din Mexic, din care nu lipsesc fantomele, călugării, mumiile şi atmosfera suprarealistă.

”Juan of the Dead”
”Juan of the Dead”

Festivalul Internaţional de Film Transilvania se va desfăşura la Cluj-Napoca, în perioada 27 mai - 5 iunie, şi este organizat de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc şi Asociaţia pentru Festivalul de Film Transilvania.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.