O telenovelă indiană, care abordează teme precum atacurile cu acid, violenţa domestică şi avortul, a devenit unul dintre cele mai urmărite programe de televiziune din lume, cu peste 400 de milioane de telespectatori.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Televiziunea publică din India a anunţat, în luna aprilie, că serialul ”Main Kuch Bhi Kar Sakti Hoon/ I, a woman, can achieve anything” a fost urmărit, pe parcursul primelor două sezoane, de peste 400 de milioane de telespectatori, potrivit The Guardian.

Obiectivul serialului este de a promova sănătatea sexuală şi planningul familial. ”Estimările noastre erau că vom primi în jur de 250 de apeluri pe zi”, a declarat Poonam Muttreja, director al Population Foundation din India, organizaţie care a dezvoltat programul TV. ”În prima zi, după primul episod, am primit 7.000 de apeluri într-o oră. În două ore, centrala noastră a cedat”, a mai spus ea despre linia telefonică la care telespectatorii erau îndemnaţi să sune pentru a-şi spune părerea.

Până la finalul primului sezon al serialului, mai mult de 1,4 milioane de indieni au sunat pentru a comenta drama care o are în centru pe Sneha Mathur, o femeie ce renunţă la cariera de doctor în Mumbai pentru a-şi practica meseria în satul ei, Pratappur.

”India are unul dintre cele mai vechi programe de planning din regiune. Totuşi, nu am avut mare succes. Chiar şi astăzi, femeile din statele vecine ca Sri lanka, Nepal şi Pakistan au acces la mult mai multe metode de contracepţie”, a mai spus Muttreja.

Aproximativ 85% din banii alocaţi planningului familial sunt cheltuiţi pe operaţii de sterilizare a femeilor şi o mare parte din rest, pentru avorturi. Una din zece femei care avortează moare în timpul sau după procedură.

După primul sezon al serialului, aproximativ 40% dintre femeile chestionate au fost de acord că o căsătorie la vârstă fragedă pune în pericol viaţa femeii şi a copiilor. În rândul bărbaţilor, doar 2% credeau, înainte de a urmări serialul, că mariajul la o vârstă mică este o problemă. Rata a crescut la 1 din 3, după ce au urmărit show-ul.

S-a schimbat, de asemenea, atitudinea faţă de violenţa domestică. După urmărirea programului, numărul femeilor care sunt de acord că soţia merită să fie bătută dacă este suspectată de soţ că l-a înşelat a scăzut cu peste 30%, în timp ce între bărbaţii chestionaţi, cu 22% mai puţini au fost în favoarea acestui lucru.

”Nu poţi vorbi despre contactul sexual. Aşa că nu am făcut-o. Nu am vorbit despre adolescenţii necăsătoriţi şi nevoia lor de contraceptive - nu explicit. Homosexualitatea este scoasă din calcul. Ar naşte controverse”, a adăugat Muttreja.

Telenovelele sunt de mare succes în India, imediat după ce, de la începutul anilor 2000, tot mai multe gospodării beneficiază de televiziune prin cablu.

Al treilea sezon al serialului ”Main Kuch Bhi Kar Sakti Hoon” se află în lucru.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.