Teatrul Nottara din Bucureşti va lansa o revistă tipărită intitulată VedeTeatru, sâmbătă, 31 martie, în cadrul unui eveniment care va avea loc la sediul instituţiei. Directorul teatrului, Marinela Ţepuş, a spus, luni, pentru agenţia de presă News.ro, că ediţia pilot a publicaţiei a fost realizată cu sponsorizări, având un cost care a depăşit cu puţin pragul de 1.000 de euro, şi că speră ca revista să aibă o frecvenţă lunară.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Pe 31 martie, odată cu revista va fi lansat şi Festivalul Internaţional de Teatru - FEST(in) 2018, care va avea o secţiune în plus – o parte din Festivalul Shakespeare.

„Primul număr este deja făcut. Acum este, de fapt, ediţia pilot. Noi vom lansa în 31 martie şi festivalul. Şi vrem să îi avem alături pe toţi sponsorii şi pe toţi partenerii care ne-au ajutat şi cu festivalul şi pe care îi avem lângă noi. Revista e în 1.000 de exemplare. Evident că noi mai vrem să atragem şi sponsori pentru următoarele numere”, a spus Marinela Ţepuş, pentru News.ro.

Directorul Teatrului Nottara a mai spus, pentru News.ro, că vrea ca această revistă să fie pentru toţi spectatorii şi să le trezească curiozitatea.

„Vrem să fie pentru toţi spectatorii. Nu va fi o revistă sofisticată, cu eseuri, cu cronici de teatru, ci va fi o revistă care efectiv vrem să ajungă la sufletul spectatorului şi să îi trezească curiozitatea”, a spus Ţepuş.

„Primul număr a fost făcut aproape în exclusivitate de colega noastră Mirela Rădulescu, care a făcut rost şi de sponsor. După aceea vor fi şi oameni de teatru, studenţi. Vrem să atragem şi oameni de teatru care să scrie cu noi şi să le dăm drept premiu posibilitatea de a lua un interviu unui actor pe care îl iubesc şi să îl publicăm după aceea. Adică vrem să intrăm în sufletul publicului aproape cu forţa. Dacă ei nu ne vor, noi îi vrem”, a adăugat directorul teatrului.

Marinela Ţepuş a precizat că ediţia pilot a revistei are 40 de pagini şi conţine, între altele, un jurnal scris de un actor foarte tânăr, care abia s-a alăturat echipei teatrului, o incursiune poetică a lui Emil Boroghină, un portret Horia Lovinescu, interviuri, dar şi o reţetă recomandată de actorul Ion Haiduc.

„Avem şi două reportaje din două teatre – unul din Bucureşti - Ţăndărică, pentru că e cel mai vechi partener al nostru, şi unul de la «Maria Filotti»”, a spus Ţepuş.

Directorul Nottara a precizat că revista va putea cuprinde, în următoarele ediţii, şi anchete şi reportaje din lumea teatrului.

„Vom avea şi anchete şi reportaje. Prima ediţie este una soft, numai cu ai noştri şi cu două teatre din afară. Putem face cu propuneri din partea publicului şi din partea partenerilor media, cu cei interesaţi. Putem face sondaje de opinie ca să îmbunătăţim şi ca să avem subiecte de cât mai mare interes”, a explicat Marinela Ţepuş.

Directorul Teatrului Nottara a mai spus că, în principiu, revista va avea 5 numere, dar dacă vor apărea sponsori, aceasta va putea avea frecvenţă lunară.

„Am socotit că vor fi cinci numere, adică la două luni, pentru că vara oricum e închisă stagiunea. Deci 5 numere iniţial. Dar dacă vom găsi sponsori pentru un număr pe lună, atunci va fi lunară. Asta ne şi dorim”, a spus ea.

Marinela Ţepuş a explicat că Teatrul Nottara ar fi avut fonduri pentru a susţine realizarea acestei reviste fără ajutor, dar a preferat varianta sponsorizărilor, din dorinţa de a atrage parteneri.

„Este dorinţa noastră de a ne atrage parteneri. Nu e o sumă colosală aceasta care intră în revistă şi teatrul ar putea să susţină. Dar este dorinţa noastră efectiv de a găsi, de a atrage atenţia asupra lucrurilor pe care le face teatrul. Este şi aceasta o modalitate de a atrage pe cineva lângă noi, pentru că făcând o revistă poate că până la urmă, mâine, acelaşi sponsor va cumpăra bilete ca să vină la teatru”, a explicat Ţepuş.

„Teatrele bucureştene nu pot a se plânge de un buget mic. Teatrele bucureştene au un buget după nevoi. Indiferent că e vorba de primăria de acum sau de celelalte primării. În Bucureşti nu a fost lipsă de fonduri”, a adăugat ea.

Costul ediţiei-pilot a revistei a fost de 1.000 de euro în editare, la care s-au adăugat două contracte pe drepturi de autor, pe care le-a susţinut Teatrul Nottara. Sponsorizarea a fost făcută de Farmaciile Alphega.

„Costul revistei-pilot a fost de 1.000 de euro. Cam un euro pe exemplar. La asta s-au adăugat două foarte mici contracte – acelea de grafică şi de redactare, al redactorului-şef (secretarul literar Mirela Rădulescu, n.r.). Acestea sunt foarte mici şi sunt confidenţiale, că sunt drepturi de autor, pe care le-a plătit teatrul. Iar bugetul de 1.000 de euro, ca să avem 1.000 de exemplare, a fost în editare”, a spus Marinela Ţepuş, pentru News.ro.

Întrebată dacă va solicita fonduri pentru realizarea acestei reviste şi de la Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, Marinela Ţepuş a spus că o va face, dar că şi-a dorit ca mai întâi să aibă o ediţie-pilot a publicaţiei.

„Putem solicita fonduri pentru această revistă de la MC şi vom şi face asta. Numai că am vrut întâi cu forţele noastre să o şi facem, ca să avem ce să arătăm. În funcţie de acest proiect pilot ne vom orienta către tot ce se poate, inclusiv finanţări şi sponsorizări”, a explicat directorul instituţiei teatrale.

Ea a precizat că iniţial, proiectul revistei a fost gândit pentru mediul online.

„După ce o vom lansa, după ce o vom trimite tuturor în print, noi o vom pune pe site. Dorinţa mea este ca ea să nu conţină numai 40/ 50 de pagini, ci mult mai multe şi acelea vor fi regăsite pe internet”, a explicat Marinela Ţepuş.
Despre titlul revistei, VedeTeatru, Ţepuş a explicat că reprezintă un joc de cuvinte.

„Titlu – pentru că cei de la Teatrul din Buzău s-au despărţit de gala vedetelor VedeTeatru pe care am făcut-o când eram eu director acolo am zis să nu se piardă acest titlu, pentru că reprezintă cumva teatrul românesc. Vine şi de la cine vede teatru, vedete de teatru – adică este un joc de cuvinte care poate fi pentru toată lumea”, a spus Ţepuş.

Potrivit directorului Nottara, revista va fi oferită spectatorilor în urma unor concursuri.

„Ea fiind sponsorizată, va fi oferită, dar în aşa fel încât să ştim că cineva a câştigat-o ştiind ceva despre teatrul nostru sau despre teatru în general. M-am gândit că va fi trimisă tuturor teatrelor din ţară în dorinţa de a-i avea parteneri şi în schimbul faptului că vor achiziţiona un număr de reviste noi putem să le publicăm şi lor reportaje. Pentru că noi nu avem voie să plătim publicitate, de pildă, dar să achiziţionăm reviste, cărţi, avem voie. O vom trimite bilbiotecilor şi după aceea să ajungem la acest tip de concurs pentru spectatori. Fie că o dăm direct la agenţie, dacă cineva cumpără mai mult de 5 bilete. Nu ne-am hotărât încă la acest regulament, dar până pe 31 sigur îl vom avea”, a explicat ea.

„Putem monetiza cu firme de publicitate, dar nu putem plăti publicitate. Nu ne permite legea. Din păcate, dacă nu găsim sponsori care să ne ofere 100 de lei ca să putem sponsoriza pe Facebook, nici asta nu avem voie legal”, a continuat ea.
Marinela Ţepuş a mai spus că a avut ideea unei asemenea reviste dorind să se ocupe de un astfel de proiect după ce nu va mai ocupa funcţia de director al Teatrului Nottara.

„Ideea unei asemenea reviste eu am avut-o de la început, pentru că să vă spun sincer, atunci când voi fi debarcată, şi nu îmi doresc să fiu împăiată director, mă întorc la profesia mea de bază – secretariatul literar şi cronicar dramatic şi tare îmi doresc să mă ocup de revistă şi de festival. E primul lucru pe care am apucat să îl fac pentru viitorul meu în acest teatru”, a dezvăluit Ţepuş.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.