O bucată din cel mai vechi meteorit din Sistemul Solar, un eşation extras din cel mai adânc foraj de pe pământ şi cea mai nouă rocă, un amestec de plastic şi bazalt, care a fost găsită de căpitanul de vas Charles Moore în Hawaii.Expoziţia, vor fi admirate în expoziţia „Moon Impact - a geological story”, organizată de Centre National de la Recherche Scientifique (Franţa), ce va fi deschisă vineri, de la ora 18.00, la Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa”.

Expoziţia vorbeşte despre impactul gigantic în urma căruia s-au format Pământul şi Luna şi despre evoluţia geologică a acestor două corpuri cereşti, oferind răspunsuri la întrebări pe care ni le-am pus, probabil, mulţi dintre noi: în cât timp s-a format Pământul, dar Luna şi dacă fără Lună am mai fi noi astăzi aici.

"Moon Impact" expune peste 250 de eşantioane de roci, meteoriţi, modele 3D, holograme şi proiecţii video care vin să completeze tot acest demers argumentat ştiinţific.

Cei curioşi să afle mai multe despre formarea celor două corpuri cereşti şi despre evoluţia lor, vor putea admira exponate greu de găsit în mediul natural obişnuit: o bucată din cel mai vechi meteorit din Sistemul Solar, un eşation extras din cel mai adânc foraj de pe pământ, şi, de asemenea, cea mai nouă rocă, un amestec de plastic şi bazalt, care a fost găsită de căpitanul de vas Charles Moore în Hawaii.

Vizitatorii vor (re)descoperi istoria universului prin prisma geologiei dintr-o nouă perspectivă, a interdependenţei vieţii de pe Pământ cu lumea minerală şi amprenta umană asupra mediului înconjurător mineral (acumularea deşeurilor plastice).

Expoziţia oferă explicaţii detaliate atât pentru adulţi cât şi pentru copii. Ghidaţi de celebrul astronom Vera Rubin, copiii (6-12 ani) vor descoperi prin intermediul broşurii informative temele principale ale expoziţiei în jurul unor anecdote ştiinţifice şi, ulterior, îşi vor putea testa cunoştinţele prin intermediul unor mici jocuri.

De asemenea, cei mici vor primi, odată cu biletul cumpărat, un cod QR care le oferă un abonament gratuit pentru trei luni la aplicaţia Da Vinci Kids.

Membrii echipei care au pus bazele acestui proiect sunt: dr. Răzvan Caracaş - coordonatorul proiectului şi curatorul expoziţiei, cercetător la Centre National de la Recherche Scientifique, Ecole Normale Supérieure, Laboratoire de Géologie de Lyon, şi profesor la Universitatea din Oslo, Center for Earth Evolution and Dynamics, Léna Martin, muzeograf la Centre National de la Recherche Scientifique, Laboratoire de Géologie de Lyon şi designerul expoziţiei, cea care a transformat şi a pus în practică proiectul, împreună cu echipa IMPACT. Proiectul este finanţat de Consiliul European al Cercetării (grantul nr. 681818 pentru proiectul IMPACT).

Expoziţia poate fi vizitată de marţi până duminică în programul de vizitare al muzeului, iar preţul unui  bilet de intrare este: 10 lei pentru copil/student/pensionar, 11 lei pentru achiziţionarea unui bilet de copil, în care este inclus abonamentul pentru 3 luni la aplicaţia Da Vinci Kids, şi 15 lei/adult. Copiii cu vârste mai mici de 3 ani au gratuitate.