Muzeul Holocaustului din Washington a cerut posesorilor de tablete şi smartphone-uri să nu joace ”Pokémon Go” în timp ce vizitează instituţia, informează bbc.com.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Purtătorul de cuvânt al muzeului american a spus că persoanele care utilizează aplicaţia ”Pokémon Go” în interiorul unei instituţii dedicate victimelor Holocaustului reprezintă ”un gest extrem de nepotrivit”.

Administratorii Arlington National Cemetery, aflat la o distanţă de doar 5 kilometri faţă de muzeul din capitala americană, a cerut, de asemenea, vizitatorilor să renunţe la jocul ”Pokémon Go” în incinta acestui cimitir militar.

Atât Muzeul Holocaustului din Washington, cât şi Arlington National Cemetery figurează în ”Pokémon Go”, un nou joc pentru telefoane mobile care a devenit în doar câteva zile după lansare un fenomen comercial şi cultural.

La fel ca multe alte locuri istorice, Muzeul Holocaustului din Washington şi Cimitirul Naţional Arlington din statul Virginia sunt locuri în care jucătorii pot să ”întâlnească” monştrii şi creaturile din jocul video ”Pokémon Go”.

Ambele destinaţii sunt, de asemenea, ”Pokestops”, zone special amenajate în acest joc video, din care jucătorii pot să colecteze obiecte virtuale, precum hrană şi medicamente pentru Pokemoni. Oficialii ambelor instituţii încearcă scoaterea lor din harta jocului.

”Pokémon Go”, prima incursiune a companiei japoneze Nintendo în domeniul jocurilor destinate dispozitivelor mobile, a generat o veritabilă frenezie pe plan mondial în rândul posesorilor de tablete şi smartphone-uri, bucurându-se, la doar câteva zile după lansare, de un succes fenomenal,

Acest joc video poate fi descărcat gratuit pe dispozitivele mobile care funcţionează cu sistemele de operare Android şi iOS. Jocul, care combină franciza veche de 20 de ani cu realitatea augmentată, permite jucătorilor să se plimbe în vecinătăţi cunoscute în viaţa reală, căutând în acelaşi timp personaje din jocul ”Pokémon”, pe ecranele smartphone-urilor.

Potrivit site-ului vox.com, jocul ”Pokémon Go” utilizează GPS-ul şi ora afişată de telefonul mobil pentru a detecta locul şi momentul în care utilizatorii se află în joc şi generează personaje din jocul ”Pokemon” care ”apar” în jurul utilizatorilor (pe ecranul telefonului mobil), pentru ca aceştia să încerce să îi prindă.

Pe măsură ce utilizatorul se mişcă, mai multe tipuri de ”Pokémoni” apar în jurul lui, în funcţie de locul şi momentul în care acesta se află. Jocul îi încurajează pe utilizatori să se deplaseze şi să călătorească în lumea reală pentru a prinde ”Pokemonii” din joc. Aceasta combinaţie dintre un joc şi lumea reală cu care interacţionează este cunoscută sub numele de ”realitate augmentată”.

În apropierea unui Pokémon, telefonul mobil primeşte o notificare şi camera foto a acestuia se declanşează, făcând să apară un ”monstru” în cadrul imaginii. Astfel, utilizatorul are posibilitatea de a-şi fotografia ”captura” acolo unde a găsit-o.

Jocul ”Pokémon Go” se desfăşoară într-un univers populat cu creaturi exotice şi puternice - acestea pot să semene cu şobolani, şerpi, dragoni, dinozauri, păsări, ouă, copaci şi chiar săbii. În acel univers, oamenii, denumiţi ”antrenori”, călătoresc în jurul globului pentru a îmblânzi acele creaturi şi, într-o manieră care generează întrebări etice, le folosesc punându-le să lupte unele împotriva celorlalte. 

Lansat pe 6 iulie în Statele Unite, Australia şi Noua Zeelandă, jocul ”Pokémon Go” a atras într-o singură zi mai mulţi utilizatori în Statele Unite decât reţeaua de socializare Tinder pe dispozitivele care folosesc sistemul de operare Android. Totodată, rata zilnică a utilizatorilor activi este aproape egală cu cea a reţelei de socializare Twitter. Jocul este utilizat în medie 43 de minute pe zi, mult decât WhatsApp sau Instagram.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.